Kawasaki VN750 Twin vm. 1995
Sytytystulpat: NGK DP7EA-9, DPR7EA-9 or ND X22EP-U9
Jäähdytysneste: 1.5 litraa
Moottoriöljy: 4.0 litraa. SAE 10W-40. API SE, SF or SG. API SH or SJ with JASO MA
Kardaaniöljy: 0.15 litraa. API GL5. SAE90 (above +5'C), SAE80 (below +5'C)
Renkaat: etupyörä 100/90-19, takapyörä 150/90-15
Manual
http://www.kawasaki-techinfo.net/showOM.php?view_lang=EN&spec=US&book_no=99987-1179&lang_code=EN
8.9.2019 - 68 121 km
- Myyty
16.7.2019 - 66 765 km
- Latausjännitteen häviöiden poisto ja korjaaminen täydelliseen 14.7V tasoon
- Jännitteensäätimeltä suora 2.5mm2 punainen johto akun plus-napaan
- Jännitteensäätimeltä suora 2.5mm2 musta johto akun miinus-napaan
- Kaasuttimien synkronointi
- seosruuvit 3 ja 1/4 kierrosta auki, niin loppui popotus moottorijarrutuksella
Kevät 2019 - 64 846 km
- Ajettu 200km tuoreilla öljyillä ja motor flushilla käytetty kone puhtaaksi sisältä. Tämän jälkeen uusi Champion-öljynsuodatin ja oikeanlaiset öljyt sisään, joissa Jaso ma märkäkytkin aineet.
- Teboil Superbike 15W-50 full synthetic.
- Kaasuttimet pelaa hienosti uusilla ohuemmilla neuloilla. Vetoa ja voimaa riittää, sekä viimeisen 100km kulutus oli tasan 4.5l/100km. Voidaan siis unohtaa tämä: "Vaihda jossain kohtaa kaasarien neulat takaisin kokoon N31F, jos ei toimi hyvin uusilla neuloilla"
Sähköt
- Uusi Geeliakku Biltema 80-823 14Ah 210 CCA
- Uudet sytytystulpat NKG DPR7EA-9 (4kpl)
- Sähköliitokset putsailtu ihan kaikkialta
- Uudet lämpökahvat, joille vedetty releen kautta virtajohto etu-umpion sisään.
- Releessä myös toinen plus lähtö, joka vedetty myös umpioon. Esim. navigaattorille.
- Led-vilkut + Led-vilkkurele (polttimot Ba15s)
- Led-kilpivalot
Led-takavalot (polttimot Ba15d)Poistettu, koska olivat laaduttomat- CTEK-laturin liitinjohto kytketty akkuun
- Käynnistyksen turva-katkaisijat ja ylimääräinen junction boxin starttirele ohitettu. Nyt pyörä käynnistyy että huomioidaan sivujalan katkaisijaa, kytkinkahvan katkaisijaa, vapaa-vaihteen anturia ja junction boksin ylimääräistä starttirelettä. Vähemmän starttiin liittyviä tulevaisuuden ongelmia tiedossa.
- Uudet Emgo vaahtomuoviset ilmansuodattimet öljyttynä
- Poistettu turhat reed-venttiileille menevät ilmaletkut ja niiden vakuumijärjestelmä
- Nokkaketjujen automaattikiristimet herkistelty (Grambo trick)
- Jäähdytysnesteet 2.0l uusittu
- Moottoriöljyt Semi-synth Teboil Silver 10W-40 + Champion suodatin
- Öljysihdin korkkiin uusi o-rengas
- Kaasarien ultraäänipesu
- Kaasareihin täydellinen korjaussarja
- Kaasareihin uudet acv-kalvot
- Pääsuuttimet palautettu #132 koosta #110 kokoon. Röpötys loppui
- Uudet 8mm bensaletkut (Gates multifuel kaiken kestävä paksuseinäinen)
- Kohokammioiden huohotusletkut tarkastettu, että eivät ole tukossa. Myös 45-asteen leikkaus päähän
- Uusi 6mm alipaineletku bensahanalle
- Seosruuvit 2.75 kierrosta auki ja tulpat täydellisen maitokahvin väriset kuten kuuluukin
- Kardaanin hammastuksien tarkistus ja rasvaus. Hyväkuntoiset kaikki hampaat
- Kaikkiin hampaisiin Honda Moly-60-paste rasvaa
- Uudet kardaaniöljyt (Teboil Fully Synthetic Hypoid SAE 75W-90 GL5)
- Kevyesti rasvattu kuminen tärähdysten vaimennin, jottei se natise pyörää pyörittäessä
- Bensahana kunnostettu täydellisellä korjaussarjalla
- Vaihdettu alkuperäiset sarvet paikalleen
- Takarenkaan laakerissa pientä alkavaa klappia. Menee hyvin siihen asti, kunnes kumi seuraavan kerran vaihdetaan. Laakerimalli 6303ZC3
- Uudet Etupyörän laakerit. Laakerimalli 6302-2RS
- Uusi etukumi Maxxis Promax M-6102 100/90-19 57H
- Uudet Kawasakin originalit Fire & Steel laukkuraudat kypärälukkojen siirtimineen
- Uudet sivulaukut
14.9.2018 - 64 500 km
- Ostettu
- Sundance Look glatter Hebel 17cm siirtävä siirtosarja
- Lähivuosina vaihdettu staattori sekä regulaattori
Wow, melkoinen joukko pyöriä. Ja moni vielä aivan kuin itsellänikin. Ensin oli mopo Jupiter 50 ja sitten Helkama Mini, harvinainen ranskalainen Moto-Vap 100-kuutioisella Saschin kaksitahtimoottorilla, Solifer Speed, Gilera Giubileo 175, Royal Enfield 350G-chopperi, Vespa 150 Sprint, Honda CB 450, Suzuki GT 125, Ariel 350NH, Garelli 50 mopo, Yamaha SR500, Honda CX 500 Custom, Honda NH 250 Helix-maxiskootteri, Suzuki Burgman 400-maxiskootteri, Honda CX500 Custom, Zoner 50 -kiinanmopo, Honda CB500 Twin, Honda Gold Wing 1100 Interstate ( Lötjösen Akilta ), Kawasaki 440 LTD, Suzuki 700 Intruder ja sitten tämä nykyinen Kawasaki VN750 Twin. Kawa on nyt työn alla, aijon purkaa moottorin, tarkistaa paikat ja laittaa uudet tiivisteet ( tiputtelee öljyä ) ja koota viimeisenä työvaiheena ( tietysti ). Saas nähä onnistuuko. 22 pyörää yhteensä 52 vuoden aikana ( 14v-66v ).
VastaaPoistaMikäs näitä harrastellessa. Mukava kokeilla erilaisia laitteita eikä jumittaa vain yhdessä vehkeessä. Oppii kokoajan löytämään, että mikä on se oma juttu ja minkä sortin kaksipyöräisestä pitää.
PoistaTällä hetkellä on tuo Burgman 400cc skootteri työmatkapelinä ja tämä Kawasakin VN750 customi siirtosarjoineen tulee varmaan sellaiseen muuhun ajoon, jos tuntuu omalta. Vielä ei ole Kawaa päässyt testaamaan.