Suzuki Intruder VL1500 LC 1998



  • TODO: Sivujalan tappokatkaisimen ohittaminen (oirehti kerran Latviassa startatessa)
22.9.2024 - 47.243 km - Talvihuolto


3.3.2024 - 45.016 km - Talvihuolto
  • NGK Iridium sytytystulpat DPR7EIX-9
  • Moottoriöljy 10W-40 Synthetic Ester JASO MA2 + K&N öljynsuodatin (KN-138)
  • Peräöljyjä ei tarvitse vaihtaa. Vaihdettu 13.8.2020 - 41.849 km
  • Jarrupoljin kiristetty
  • Vaihdepolkimen akselin, sekä vaihdevivuston kuulapääliitosten voitelu

  • Kaasuttimien huollot
    • Kuluneiden messinkisten neulaputkien vaihto uusiin rosterisiin. 
      Kulutus putosi aiemmasta 7.5-8.5 l/100km kulutuksesta 2024 vuoden 1500 km kesäreissulle lukemaan 4.9-5.1 l/100km joka tankkauksella laskettuna. Kannattava korjaus neulaputkien ja neulojen vaihto uusiin.

    • Uudet neulat
      • Vasen uusi Suzuki original 13383-10F10 - sokka keskiurassa
      • Oikea uusi Suzuki original 13383-10F00 - sokka keskiurassa
      • Vasen vanha alumiininen ilman merkintöjä 6 uralla (virineula? ei kulumaa)
      • Oikea vanha alumiininen ilman merkintöjä 8 uralla (virineula? ei kulumaa)

    • Tyhjäkäyntisuuttimet kasvatettu, koska uusien neulaputkien kanssa ylimääräistä bensaa ei tihkunut enää tyhjäkäynnin avuksi ja pyörä rupesi käymään laihalla ja popotti tyhjäkäynnillä ja ampui putkeen kaasusta päästäessä. Sanotaan, että jos vaihtaa avarammat pakoputket, niin aina kannattaisi kasvattaa tyhjäkäyntisuuttimet kokoon #37,5 tai #40.
      • Uudet: erittäin laadukas Englannissa tarkkuustyöstetty messinkinen EBC tyhjäkäyntisuutin. Kanta #N224.103, koko #37.5.
      • Alkuperäiset: Mikuni kanta #N224.103, koko #32.5

    • Seosruuvit auki 2.5 kierrosta. (Oli alkujaan auki 4 kierrosta). Ei popota enää tällä combolla.

    • Pääsuuttimet pesty ultraäänipesurilla
      • Pääsuuttimet molemmat #126 kokoa. Kasvatettu edellisen toimesta V&H putkien vaihdossa. (Alkuperäiset olisivat vasen #110 ja oikea #112.5)

    • Luistin kalvot tarkistettu ja ehjät
    • ACV-kalvo toinen tarkistettu, johon pääsi irroittamatta kaasareita toisistaan. Ehjä oli.

  • Sähkötyöt
    • Kaikkien näkyvien liitinten avaus, puhdistus ja contact protect suihkinta.
    • Mod3 viritys, eli suoremmat johdot jännitteensäätimeltä akulle häviöiden poistamiseksi. 
      • Latasi ilman tätä modausta tyhjäkäynnillä 14.4V ja kierroksilla 13.4V.
      • Modauksen jälkeen lataa kylmällä koneella kierroksilla 14.0V - 14.3V.
    • Staattori mitattu. Ei maadoitusta ja ohmit käämien välillä oikeat. Toimii.


7.6.2023 - 43.070 km

  • Uusi Motobatt MBYZ16H  (16 Ah, 240 CCA) -akku. Pyörässä olevasta toimivasta Yuasa Super MF YTX16-BS-1 (14 Ah, 230 CCA) akun iästä ei ollut mitään tietoa, niin pelasin varman päälle ja vaihdoin ennen kesäkuussa tapahtuvaa Balttian reissua uuden akun.
  • Rikkoutuneiden mittaripolttimoiden vaihto uusiin. Polttimotyyppi Toshiba 12V 1.2W V-2
  • RVS-lisäaine moottoriöljyn sekaan
  • Uusi ilmansuodatin Hi-Flo merkkinen
  • Givi VL1500 LC pyörämallikohtaiset laukkuraudat
  • Givi muoviset sivulaukut nahkapäällisellä
  • Kuskin säädettävä selkänoja mallia Metal Route MERO-338
  • Kännykkäteline + USB-laturi kännykkää varten. Akulta sulakkeellinen SAE-liittimellinen johto emäputkeen. Tähän kiinni usb-kännylaturi oikean puolen feikkitankin kyljen alle, josta usb-johto kännytelineelle. Tämän SAE-liittimen kautta voi myös ladata akkua näppärästi talvella.


14.4.2023 - Ostettu 42.790 km

  • Huollot tehty todella säntillisesti ja pyörä säilytetty aina sisätiloissa
  • Kaikki toimii
  • Ei vuotoja missään
  • Edellinen omistaja oli asennuttanut Vance&Hines long shot putkiston
  • Samalla pääsuuttimet oli kasvatettu isommaksi kokoon #126. 
  • Seosruuvit oli 4 kierrosta auki

14.4.2023 Kolmas omistajanvaihdos (minä)

    30.9.2022 - 42.779 km - R.M. Heino Oy, Tampere

    • Talvisäilytys ja kuntotarkastus
    • Latausjännite 14.2 Volttia

    13.8.2020 - 41.849 km - R.M. Heino Oy, Tampere

    • Puhdistettu ja säädetty kaasuttimet
    • Neulaventtiilin o-renkaat
    • Tarkistettu ilmansuodatin
    • Säädetty puolipuristin
    • Öljynsuodatin
    • Moottoriöljyt Bel-ray EXP Synthetic Blend 4T 10W-40
    • Peräöljyt Hypoid Bel-ray Gear Saver 80W-90
    • Jarrunesteet Castrol Response Super DOT 4
    • Kytkinnesteet Castrol Response Super DOT 4
    • Puhdistettu jarrunestesäiliöt
    • Eturengas Metzeler 150/80-16 71H TL ME888 Marathon Ultra
    • Takarengas Metzeler 180/70-15 76H TL ME888 Marathon Ultra
    • Puhdistettu vasemman takavilkun kontaktipinnat
    • Voideltu vivut ja polkimet
    • Hinta 1154,09 Euroa

    02.06.2008 - 38.130 km - Kuopion Pyörä ja Mopo Oy, Kuopio

    04.8.2003 - 29.500 km - MPA Moottoripaja KY, Kuopio

    27.7.2001 - 19.123 km - MPA Moottoripaja KY, Kuopio

    28.9.2000 - 12.500 km - MPA Moottoripaja KY, Kuopio


    12.5.2000 Toinen omistajanvaihdos


    2.5.2000 - 9.200 km - MPA Moottoripaja KY, Kuopio

    7.5.1998 - 1.053 km - Oy Frank Nyman Ab, Espoo
    • Tärkeä ensihuolto
    • Moottoriöljy SAE 15W-50
    • Öljynsuodatin GSX-VS-VZ
    • Motul peräöljy SAE 80W-90
    • Hinta 681,10 Markkaa

    20.3.1998 - 0 km - Oy Frank Nyman Ab, Espoo

    • Luovutushuolto


    Omistajahistoria

    14.4.2023 - Kolmas omistaja (minä)
    12.5.2000 - 13.4.2023 Toinen omistaja 23 vuotta 
    20.3.1998 - 11.5.2000 Ensimmäinen omistaja 2 vuotta

    Pidetty hyvää huolta. Aina huollettu merkkiosilla ja säilytetty sisätallissa.

    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti