torstai 16. kesäkuuta 2011

Kiinnostaako tällainen blogi?

Kertokaahan ihmiset kiinnostaako tällainen maxiskootteristin blogi?
Ja ylipäätänsä tällainen tekniikan huoltaminen ja muu sellainen?

Hyvät ja pahat kommentit otetaan vastaan.
Onko näistä omista kokeiluista ja tempuista hyötyä muille?
Kommentteja tulemaan rohkeasti.

10 kommenttia:

  1. Kiitos hyvästä blogista.

    Mielenkiintoista juttua, vaikka itselläni ei olekaan kiinalaista. Moni asia on hyvä tietää ja soveltaa myös muihin laitteisiin.

    Onko sinulla kokemusta/tietoa YP250 koneen kestävyydestä, kuinka paljon kestää kilometrejä? Olet ilmeisesti kahlannut Malagutin kanssa aihetta sen verran paljon, että sinulla voisi olla tuntumaa tähän asiaan.

    VastaaPoista
  2. Juu minulla oli vuoden päivät Malaguti Madison S250, jossa on juurikin tuo kyseinen YP250 kone. Muistelisin lukeneeni juttuja joissa ihmiset olivat ajelleet koneella sen suurempaa koneremonttia 60-120 000km. Toki se riippuu paljon käyttöasteesta. Jos virittelee kovasti ja kierrokset on kokoajan tapissa, niin se vähentää käyttöikää. Samoin huoltaa pitää usein että pysyy kunnossa. Suosittelen sinua tutustumaan majestyusa.com sivustolle, mikäli englanti taipuu. YP250 on majestyn kone ja veikkaan että majesty itseltäsikin löytyy? Amerikassa majestyä on 250cc koneella vähemmän myyty. Ei juuri ollenkaan. Mutta siellä on hyvää juttua paljon majestyistä. Ja burgmanin omistajat suunnatkaa burgmanusa.com sivustolle.

    En muista nyt osoitetta, mutta italiassa oli joku todella hyvä foorumi yp250 koneellisille. Se oli joku aprilia leonardo foorumi. Aprilia leonardo 250cc on samalla koneella. Itse en osaa italiaa yhtään, mutta sujuvasti google translatorin avulla sitä sivustoa pystyy surffaamaan ja jotain iloa saa irti :)

    VastaaPoista
  3. Kyllä hyvä että tällasia kirjotuksia on ja löytyy.. joskus voi vinkeistä hyötyäkin olla.. kirjottele vaan

    VastaaPoista
  4. Kiva kuulla :) Ja aina mukava jos omista kokemuksista ja vinkeistä on muille apua vastaavassa tilanteessa.

    VastaaPoista
  5. Tämä blogi on oikein mielenkiintoinen tällaiselle kaverille joka itsekin tykkää räplätä ajoneuvojen kanssa. Jatka vaan samaan malliin.

    terveisin

    Bobi

    VastaaPoista
  6. Kiitos palautteesta ja mukava kuulla ettei tule turhaan kirjoiteltua blogia.

    Itsellä on tapana yleensä kaikista toimenpiteistä ottaa kuvia. On samalla jotain dokumentaatiota mistä näkee miten asiat oli ja mitä tuli tehtyä.

    VastaaPoista
  7. Itse juuri pyöräkurssia käydessä ja vielä pyöristä vain haaveillessa tämä blogi on ollut todella mukavaa ja mielenkiintoista luettavaa. Iso kiitos!

    VastaaPoista
  8. Kiitoksia. Ja mukava olla avuksi tavalla tai toisella :)

    VastaaPoista
  9. Erinomaisen hyödyllisiä ja mielenkiintoisia juttuja kirjoittelet. Oma rimpulani on sama kuin sinulla mutta 257cc koneella, ajellut sillä 2 vuotta, enimmäkseen työmatkoja ynnä hiukan kierrellyt pohjoismaita.

    Enimmäkseen ajo on ollut huoletonta ja mukavaa lukuunottamatta joitain tosi bisarreja pikkuvikoja. Ja mikä tahansa pikkuvika on oikeastaan iso koska aina pitää purkaa puoli pyörää ennenkuin voi tehdä ylipäätään yhtään mitään. Mistä seuraa että minkä tahansa pikkuvian korjaa mieluiten ennakoiden eikä sitten jossain tien päällä.

    Omia projekteja tulevalle talvikaudelle on mm korkeampi tuulisuoja. Alkuperäinen on hiukka matala ja pääsen eroon liioista tuulensuhinoista vain ajamalla kyyryssä. Toisaalta suurempi pinta-ala lisää sivutuuliherkkyyttä mikä taas ei ole ihan yhdentekevä asia, muutaman kerran on yllättävä tuulenpuuska ollut puhaltaa minut pois tieltä.

    Minua myös kiinnostaa virkavallan suhtautuminen ledien käyttöön ja erityisesti xenoneihin, Jonway kun ei ole tyyppikatsastettu niille. Alkuperäiset valot ovat tosi säälittävät. Mutta täällä Ruotsissa tulee luvattoman usein vastaan kaksipyöräisiä riettaasti pieleen suunnatuin xenonein.Se mitä kyseisten pyörien kuskit ajoturvallisuudessa ehkä voittavat on kyllä tasan muilta pois ja nettovaikutus miinuksella.

    Mistä tuli mieleen, että ei olisi vallan hullu ajatus kehittää joku patentti jolla Jonwayn valot voisi suunnata purkamatta puolta pyörää -

    VastaaPoista
  10. Ne valot pystyy suuntaamaan purkamatta mitään. Vaatii hyvää näppitunumaa sormilta ja oikean työkalun, niin edestä alakautta suuntaus onnistuu. Sopivan pieni räikkäväännin, johon saa ristipään. Sillä onnistuu. Niin itse tein. Putkamalla etupään, suuntaus on melkoista yritys erehdys hommaa.

    Itsellä ei ole jälkiasennusxenoneita vastaan mitään, kunhan ne suunnataan järkevästi ja turvallisesti.

    Mutta hieno kuulla että näillä samanlaisilla skoottereilla pidempääkin matkaa uskaltaa mennä. Itsellä 200km pisin matka ja se silloin kun ostin tämän.

    Tähän saa isompaa plexiä eteen. Käytännössä honda reflex malliin sopivat menee heittämällä. Ainakin givi d210st on jotain 3-4" pidempi ja leveämpi. Ja givin d211st on 6" pidempi, eli poistaa kaikki suhinat. Kuinka flatkuttaa sitten tuulessa, sitä en tiedä. Reflexin valmistus loppui 2008 joten saanti voi olla vaikeaa. Tuota lyhyempää d210st mallia löytyy helpommin.

    VastaaPoista