Myös boorit vanteelta ja kardaanin puolelta tuli laakerivaseliinilla voideltua.
Samalla tuli asennettua oikean puolen pakoputken kollektori-boxin päälle vihdoinkin oikeanlainen lämpösuojakilpi. Saksasta lähetti toi ja kyllä se vaan paransi ulkonäköä. Krominen suojakilpi vai musta ruma mattametalli. No onhan se kromi nätimpi.
vs.
Taas sai pari kohtaa työlistalta pois. Aika vähiin alkaa työt käyvän pyörän osalta. Toisaalta sitä mukavampi on sitten talvella odottaa kevättä, kun keväällä ei tarvitse juuri muuta tehdä kuin tempasta pyörä pihalle ja käyntiin.
Imukurkuissa näytti olevan pientä pintahalkeamaa. Start pilottia suihkin niihin koneen käydessä, eikä tuntunut olevan minkäänlaista vaikutusta käyntiin, joten tuskin ovat halkiot vielä läpi asti. Pitää laittaa harkintaan jos tekee tilauksia, että pitäisikö sitä uudet imukurkut ostaa. Noin 80e menoerä, joten suottako sitä viittii turhaan ostella. Toisaalta, ne saisi varmaan myös jollain renkaan paikkausliimalla tai vulkanoituvalla teipillä korjattua. Vaan korjaus näyttäisi rumalta. Täytyy miettiä sitten paremmin jos ne hajoavat.
Moikka. En ole tainnut tälle sinun uudelle blogille vielä kommenttia laittaa mutta tuo kardaanin vaseliini pisti silmään. Ennen skootteria oli minulla Honda Pan European jossa myös kardaani. Hondan ohjekirjan mukaan pittä spoorit ja kardaani voidella 60 %:lla molybdeeni-rasvalla ei vaseliinilla. Itse ostin sitä David Silveriltä. Voin katsoa jos tuubi on jäänyt autotalliin ja lähettää sinulle jos tarvitset.
VastaaPoistaterveisin
Bobi
Mjaa tuostapa en osaa sanoa mitään. Olet todennäköisesti oikeassa. Ettei mene väärin, niin tarkoitan tuolla vaseliinin sijainnilla sitä osaa takavanteessa, jossa on ne urat ja "uppoaa" sinne kardaaniin vastauriin. Siihen kohtaan laitoin vaseliinia, kun vastaavan näköistä mömmöä siinä oli ennestäänkin.
VastaaPoistaPuhutaankohan samasta asiasta Bobi?
Jos puhutaan, niin sitten mielelläni voisin ottaa vastaan oikeaa rasvaa, jos sillä oikeasti on jotain merkitystä? Jotenkin vaan tuntuu siltä, että pääasia että siellä kohdin on jotain liukastetta ettei metalli metallia vastaan hiero.
http://i42.photobucket.com/albums/e315/sheppola/CX500/Rearsplines.jpg
VastaaPoistaMoikka.
VastaaPoistaSamasta asiasta puhutaan. Pannarissa on vielä kolme O-rengasta pitämässä rasvat oikeassa paikassa ja ne kuuluu vaihtaa samassa yhteydessä. (Huolto 10k välein) Ihmeellsintä on se että Bike-World ei pidä kuin yhtä niistä (uloin) varastossa. Muut piti tilata samoin kun molybdeenirasva. Minä tiedustelin varaosamyynnistä että miten voitte huoltaa Pan Europeanit jos teillä ei ole osia hyllyssä ? Vastaus oli: Pitäisi mutta emme vaihda niitä. Minä taasen niin kun olen ymmärtänyt myös sinä huollan oikein tai vähän paremmin.
terveisin
Bobi
Olet kyllä tuosta 60%sesta molybdeenirasvasta oikeassa. Siitä oli juttua netissä. Paljonkohan sellainen tuubi mahtaa maksaa uutena? Mietin vain että kannattaako jotain jämätuubia lähteä postittamaan, jos postikuluihin menee sama mitä uuteen tuubiin? Minkäarvoista tavaraa se on?
VastaaPoistaMoikka.Tulin juuri kotiin ja kävin autotallissa. Tuubi, tai pötkylksikö sitä voisi sanoa sisälsi 3 oz. mistä on noin puolet jäljellä. Riittää kahteen rasvaukseen. En muista hintaa mutta olisko ollut about 20 egee postikuluineen. David Silver Spare Parts oli minun silloinen hovihankkijani. Tuubi menee luultavasti tvalliseen kirjekuoreen joten ei siitä hirveitä kustannuksia tule. Päätät itse ostatko uuden vai lähetänkö tuon puolikkaan sinulle.
VastaaPoistaterveisin
Bobi
Pistä Bobi mailia osoitteeseen jalat123(ät)gmail.com
VastaaPoistaNiin jutellaan sitä kautta lisää.