sunnuntai 20. marraskuuta 2011

Leditys

Mittariston ledityksen jälkeen olin onnistunut nopeusmittarin ympärillä olevan pyöreän kumitiivisteen saamaan vähän sijoiltaan, joten mittariston aukaisu uudelleen oli edessä. Samalla päätin sitten laittaa loputkin polttimot ledeiksi. Eli vilkun indikaattori-polttimot. Neutraali-vaihteen polttimo jäi edelleen hehkulampuksi tarkotuksella.

Mietin myös aluksi että ajovalon parkkipolttimo, voiko yli 30 vuotta vanhaan pyörään laittaa eteen lediä. No ei voi. Mutta kokeilin silti ja tulos oli niin siisti, että sinne se ledi jäi ajovalon viereen.

Paljonko tällä säästi sitten niitä watteja / ampeereja niistä polttimoista jotka palava jatkuvasti.

- takavalot 2 x 8W
- kilpivalo 5W
- mittariston valot 3 x 4W
- parkkivalo 4W
Yhteensä = 37W eli noin hieman yli 3 ampeeria.

Eli lämpökahvojen verran ja hieman kait ylikin. Viehän se Ignitech cdi-boksikin virtaa. En ole mitannut paljonko, mutta ei sen niin väliä, kun tällä pärjää ja enempää sähkölaitteita tähän tuskin tulee kiinni. Mitä nyt se navigaattori ehkä satunnaisesti.

Lupasin joskus laittaa kuvia miltä se mittaristo näyttää ledien kanssa. Hämärässä koitin ottaa kuvia ja onnistuikin ihan kivasti. Mutta kuvissa nämä näyttävät nyt hieman kirkkaammilta mitä oikeasti ovat. Ei mittariston valot, kilpivalo ja takavalo noin kirkkaat ole oikeasti. Kameran asetukset nyt vaan valottivat ne hieman kirkkaammaksi. Mutta saapahan suuntaa, miltä näyttää.

Mittaristo led-valoilla

Tuli kiva efektikuva samalla

Parkkivalo nokassa. Vähän ylivalottunut.

Ajovalo päällä.

Takavalot sekä kilpivalo

Parkkivalo nokassa

Tuollaista

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti