lauantai 12. marraskuuta 2011

Tangonpääpeilit

Honda CX500 pyörän vakio peilit ovat suunniteltu ilmeisesti jollekin 50kg naiselle. Mainoksista päätellen.



Sekä myös siitä päätellen, että vakio peileillä ei näe kuin omat käsivarret. Itse en ole mikään isokokoinen tai mitenkään riski mies, vaan tavallinen 177cm ja 77kg. Niin standardi jätkä kun olla ja voi, mutta silti peileistä näkee lähinnä omat käsivarret. Joten jotain noille on tehtävä.


Heti kun näin Ducati GT1000 pyörän uudessa Tron leffassa tangonpääpeileineen, niin päätin että tahtoo myös samanlaiset.  Myös reissu Roomaan ja siellä nähty Triumph Thruxton Ken Sean tangonpääpeileineen sai vakuuttuneeksi asiasta. Pakko sellaiset on asentaa :)

Googletus kertoi että ehdottomasti kannattaa ostaa joko nuo Triumphin käyttämät "Ken Sean 075" mallit tai sitten Napoleon -merkkiset bar end mirrorit. Ken Seaneista ei hirveästi juttua ole, mutta jos Triumph käyttää niitä, niin ei ne voi kovin huonot olla. Ja Napoleoneista on sanottu että niillä näkee taakse muutakin kuin tärisevää kuvaa. Vaimentavat tärinää kiinnitysmekanismillaan hienosti.

Noilla oli kuitenkin sen verran hintaa, että päätin paikallisesta Stormista hakea ensialkuun heidän valikomastaan löytyvät vastaavat ja kokeilla niitä. Saattaa olla että kaduttaa, jos kuva näissä on pelkkää tärinää. Mutta se jää nähtäväksi ensi kesänä.

Kaasukahvaa ja etujarru-systeemiä sai siirtää noin 4-5mm keskemmälle tankoa, että sai tangon pään hyvin näkyviin. Peilin varsi ei saa osua kahvatupin kumiin, tai kaasu ei palaudu kuten pitäisi. Turvallisuus ennen kaikkea kuitenkin.

Loppuasennus olikin ihan bolt-on meininkiä. Tuuppaa sisään. Istu satulalle, ota ajoasento ja etsi sopiva kulma ja kiristä pultti. Homma selvä. Tästä sen kummempaa asennuskuvasarjaa tarvitse, joten pistän vaan kuvia.

Makuasioitahan nämä, mutta omasta mielestäni istuu oikein mainiosti ja näyttää hemmetin hyvältä.




















Päivän asennusjuomana oli fiilikseen sopiva Mäntäpää-olut.

2 kommenttia:

  1. Niin tyylikkät, että menee harkintaan!

    VastaaPoista
  2. Itsekin olen enemmän kuin tyytyväinen ulkonäköön. Hetken pelkäsin että onko ne liian ylhäällä. Eli että pitäisikö tehdä cafe racer tyylisesti ja kääntää stonga ylösalasin ja laittaa sitten. Mutta ei tuo nyt niin paha ole.

    Ei kuitenkaan ole kyse mistään lane splitter pyörästä.

    VastaaPoista