Kävi mielessä että jos rakentelisi skootterin pohjaan pienen ilmaskuupin. Leikkaisi ikään kuin leveän U-kirjaimen muotoisen viisteen sinne ja kuumailmapuhaltimella taittaisi sen alaspäin. Sellainen kunnon siiveke, joka ohjaisi ilmavirtaa suoraan syylärille. Saattaisi parantaa reippaasti jäähdytystä ja flektin tarve pienenisi -> säästöä sähköissä -> xenonvalot voisi olla jatkuvasti käytössä.
Ja kertoipa joku ameriikassa että oli kiinanpoika kytkenyt tehtaalla flektin liittimeen johdot väärinpäin ja näin ollen flekti oli pyörinyt väärään suuntaan. Eli asennuskokoonpano on seuraava. Ensin on nokassapäin syyläri, jonka takana fekti. Jolloin flektin pitäisi imeä edestäpäin virtaavaa ilmaa syylärin läpi tehokkaasti, eikä puhaltaa takaapäin ajoviimaa vastaan flektille ilmaa. Täytyypä tarkastaa tuokin juttu. Eipä tullut mieleen, että tehtaalla voidaan tehdä tällaisia virheitä.
Ebaysta löytyi ameriikasta honda cn250 regulaattori. Saattaapi olla ihan oikea kunnon regulaattori, eikä mikään kiinan halpisregu. Pistin tulemaan kun sopuhintaan lähti. Kunnon regulaattorilla ovat poijjaat saaneet paremmat latausvoltit akulle. Ja jos ei auta, niin ompahan varaosiksi hyllyyn. Liittimet näyttäisi olevan yksi yhteen.
Mistä tuli mieleeni, että taitaa jäädä ostamatta se Mr. Gasket 42s sähköinen polttoainepumppu. Turhia virrankulutuksia tämä skootteri ei näytä kaipaavan, joten alipainepumpulla mennään. Sitten kun se hajoaa, niin tilataan tilalle kestävämpi ja laadukas Mikuni alipainepumppu, joka on halvempikin kuin Mr. Gasket 42s.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti