Lasisulakkeet yök! Lasisulakkeiden kontakti ja kestävyys on paljon huonompia verrattuna kunnon lattamallisiin autosulakkeisiin.
Visiitti löytötavarataloon ja käteen tarttui pari suojattua lattasulake-koteloa ja sulakkeita. Vaihdoin lasisen pääsulakkeen 15A vastaavaan lattasulakkeeseen, sekä xenoneille akun viereen vastaava 20A sulake. Xenoneilla oli jo oma sulake, mutta se oli valmiissa johtosarjassa, joka jäi nokkaan. Pistin akun viereen toisen, siltä varalta, että jos johto jossain katteiden sisässä ennen sulaketta sattuisi hiertämään itsensä poikki ja maadottumaan, niin vältetään näin tulipalo. Sulake tulee olla aina mahdollisimman lähellä akkua.
Ja tietenkin kunnon juotetuilla liitoksilla ja kutistesukalla peitettynä. Ei tarvi jälkeenpäin sitten tehdä samaa toiseen kertaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti