Muutaman päivän maalailu-urakka ohi.
Ekana tuli käytyä läpi takaiskareita. Ne olivat melko ruttoset ruosteen raiskaamat. Ensimmäisenä teräsharjalla irti kaikki irtoruoste ja lohjennut musta maali jousista.
Sen jälkeen vielä porakoneeseen teräshajalaikka kiinni ja sillä kaikki mitä lähti.
Pikkuisen ruosteensyöjää muhimaan ja sen jälkeen Mastonin ruosteenestopohjamaali,
jonka päälle high gloss black maali.
Jousista tuli siistit. Myöhemmin selviää pysyykö maali niissä kiinni vai lohkeaako heti kun ensimmäisen kerran istuu päälle ja jousi joustaa. Joka tapauksessa jotain noille oli tehtävä ja kun hyllyssä oli jämämaaleja, niin päätin kokeilla niitä. Meni syteen tai saveen.
Tämän jälkeen rungon kimppuun. Oma esteettinen silmä ei vaan kestä katsella 35 vuoden aikana tulleita pieniä ruosteplänttejä siellä sun täällä. Joten ei muutakun teräsharjaa ja ruosteensyöjää. Ja perään Mastonin Hammerite Black (sileä) päälle pensselillä. Siinä on ruosteenestomaali, joka siliää vieläpä nätiksi tasaiseksi pinnaksi.
Vasemmalla satulan alla ruostetta rungossa.
Oikealla kaikki putsattuna ja uudelleen maalattuna.
Klikkaamalla kuvat aukeaa muuten isommaksi.
Kaikki mahdollinen kerralla nätiksi ja tulee hieno.
Samalla kun tuli peräpää purettua, niin pääsee käymään asennusvaiheessa
kaikki sähköliitokset putsaten läpi.
Kuivukoot tuolla nyt muutaman päivän rauhassa, jotta pinta kovettuu hyvin.
Sen jälkeen saa alkaa peräpäätä vetämään nippuun ja siirtyä etupäähän iskareita huoltamaan.
Honda logotkin moottorin kyljissä kaipasi pikkuisen ehostusta, joten pensseli viuhumaan.
Kai tukit imukaulat ennen hiomista? Muutoin on konerempan paikka odotettavissa...
VastaaPoistaTeippasin röörit umpeen. Ilmansuodattimen röörit, huohotinletkut ja imukaulat kaikki jne. Jäi vaan kuvat ottamatta välissä, kun hanskojen ja pensselin kanssa husi menemään.
VastaaPoista