Mutta kun se nyt tuli avattua, niin ihan kaikki suuttimet ja irtoavat osat ultraäänipesuriin uimaan. Ja vaikka osat näyttivät puhtailta, niin se on jännä minkälainen musta pilvi osista silti aina irtoaa kun ultraäänipesurin laittaa päälle.
Kaasarit purettuna sen verran kun raaski niitä purkaa.
Samalla siinä oikean puolen pienemmässä imukaulassa oli pientä halkeamaa kumiosassa. Ja hyllystä löytyi varasatsi, jossa myös pienemmässä jo halkeamaa. Päätin korjata kummatkin sarjat ShoeGoolla. Hienosti levittäytyy ja tekee uuden nätin pinnan imukauloille. Uusi kumimainen pinta, joka on jenkkilässä todettu toimivaksi sekä kuulemma polttoaine ei sulata pintaa. Täytynee kiillotella vielä noita metalliosia jossain kohtaa.
Samalla Suomen kuuluisin CX-kuski Ben tuli ohimennen käymään ja toi samalla mukanaan osia CX:ään. Hän hoiti puolestani kaupat tuolla kauempana ja näin ne osat vaihtoivat hyvin omistajaa. Kaupat tein hyväkuntoisesta alkuperäismallissta tehdystä kopiosatulasta jossa oli muovi/lasikuitupohja joka ei mätäne kuten alkuperäisien peltipohjat tuppaavat ruostua. Sekä satulassa oli ne hihnan metallikiinnikkeet täysin priimaa. Ei ruostepilkkuakaan missään. Hyvä ostos. Sanoisimpa että parempikuntoista cx500 satulaa saa Suomesta etsiä, siitä huolimatta, että takana on ihan pieni nätisti tikkaamalla paikattu vekki. Vekki joka jää juuri sopivasti näkökentästä piiloon satulan takaraudan varjoon. Ja satulan alareunasta puuttuu se metallilista molemmin puolin. En lähde tähän sitä laittamaan, jottein hyvä pintanahka repeä pilalle jos tulee sössittyä.
Ulkomailla pyytävät käytetyistä huonokuntoisista maltaita ja uudenveroisesta saa
maksaa ulkomailta 150-200e postikuluineen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti