Säntillisenä miehenä haluan aina että prätkissä kaikki on tip top. Joten ostin sulakerasian ja päätin laittaa sen pyörään. Samalla ostin fyysisesti pikkuisen pienemmän releen, jonka kautta sähköt akulta tulee. Aikaisempi rele on sijoitettu niin, että se ottaa kiinni feikkitankkiin ja kinnaa sitä hieman vinoon. Ei kunnolla huomaa, mutta ärsyttää itseä lähinnä. Ja releen kautta tietenkin, että kaikki ulkoisten laitteiden sähköt on eriytetty pyörän omista sähköistä. Tällöin jos tulee ongelmia laitteisin, niin ne eivät vaikuta pyörän sähköihin. Ja toisaalta jos pyörään tulee sähköongelmaa, niin voi heti poissulkea sen mahdollisuuden, että se olisi ulkoisista laitteista johtuvaa.
Ja nykyinen sulakejärjestelmä vaatii sen, että jos joku sulake kärvähtää, niin pitää irroittaa tuo feikkitankki että sinne pääsee käsiksi. No ei se kotona ole ongelma, mutta jos reissun päällä... Jotta feikkitankin saa irti, niin sitä ennen pitää irroitella etukatteen alapuolella olevat sivumuovit.
Ja eiku asentelemaan.
Releen kautta virrat ja releelle tosiaan tuolta alkuperäisen sulakerasian + ja - navoista herätevirta. Siellä on ihan sitä varten tyhjät + ja - ruuvit joita voi käyttää.
Releen asensin ensin tuohon alkuperäisen sulakerasian viereen. Mutta se osoittautui silti pienemmän releen kanssakin sellaiseksi, että se feikkitankki jostain kohtaa siihen osuu. joten lopuksi siirsin releen toiseen paikkaan. Mutta tässä muutama kuva.
Käytännössä vasemmalta tulee virrat ja oikealle lähtee eri laitteisiin.
Näin tankin luukkujen kautta voi laitella uutta laitetta kiinni tarvittaessa näppärästi.
Usb-laturi alla olevassa kuvassa navia varten.
Ja yksi nasta jäi vielä tyhjäksi, johon voi asentaa pidemmille matkoille vaikka väliaikaisesti kännykkälaturin, radion, bluetooth handsfree-laturin tai ihan mitä vaan.
Vilkkurelekin mahtui vielä hyvin tuohon uuden rasian viereen.
Releen jouduin lopulta siirtämään tuohon alemmas ylösalaisin vilkkureleen yläpuolelle.
Siinä on riittävä tila sille ja nyt mikään johto ei hierrä ja osu tärinässä mihinkään.
Pikku nippusiteillä sopivasti sijoiteltuna kaikki.
Nyt saa laittaa feikkitankin paikalleen ja toivottavasti sitä ei tarvitse availla muutamaan vuoteen ;-)
Kaikki kontaktit putsattu läpi ja systeemit laitettu vimpan päälle.
Pyrkimys siis mahdollisimman huolettomaan pyörään, jonka kanssa ei tarvi säätää kokoajan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti