Uudesta takakumista en laittanut kuvaa. Tässä 1983 vuosimallissa saa takalokarista palan irti, jotta takarenkaan irroittaminen on helpompaa. Samoin kaatumaraudoista saa takapäästä palan irti. Pitäisi kumin lähteä kuulemma ilman sivulaukun irroittamista. Mutta kyllä melko vääntämiseksi menee. Paljon helpompaa kun irroittaa suosilla vasemman laukun.
Kummatkin takaiskarit irti alapäistä ja jollain rautalangalla ne takaviistoon nojaamaan. Näin swingin saa nostettua ja laskettua ääriasentoihin. Jarrusylinteri irti kokonaan. Sen jälkeen tunkataan koko pyörä ylös korkealle. Takarenkaan alle 5kpl lautoja päällekkäin. Lasketaan pyörä ihan alas. Näin takaswingi on ylimmässä kohtaa ja tällöin pääsee irroittamaan akselin. Akseli tulee juuri sopivasti pakoputken yläpuolelle, että sen voi avata ja vetää pois. Tämän jälkeen renkaan voikin vetää pois hammastuksilta ja ryhtyä kumin vaihtoon.
Samalla tarkistin renkaan laakerit sekä hammastukset. Ei klappia laakereissa, sekä kardaanin hammastukset olivat kuin uudet. Jälleen kerran osoitus, että pyörällä ei tosiaan ole paljon ajettu. Loistavaa. Tosin väärät rasvat oli laitettu hammastuksille, kun oli jotain vaaleata töhnää, joka oli lentänyt samantien pois hampailta.
Vanteessakin olevat hammastukset olivat hyvät.
Oikea rasva näihin hammastuksiin on Hondan Moly 60 Paste.
Sitten homma takaisin nippuun ja pyörä on ajokuntoinen.
Kesä saa alkaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti