torstai 20. maaliskuuta 2014

GL1100 ja XC500 Sähköjuttuja

Koitin asennella jo kolmannen kerran sitä kierroslukumittaria cx:ssä toimimaan. Tämä kiinalainen halpismittari siis. En saanut toimimaan ja heitin mittarin luiskaan. Alkuperäinen mittarihan ottaa kierrokset kampiakselin päästä, mutta tämä oli sähköinen versio, joka tarvitsee sähköisen signaalitiedon kierroksista. Netistä löytyi ohje, että kierrokset saisi napattua sytytystulpan johdon ympärille käämimällä signaalijohdon.

Ei toiminut. Ja kun cx:ssä on vielä ns. wasted spark, niin se näyttäisi vielä luultavasti kierrokset tuplana.

Joten pelkistetysti kierroslukumittari kuikkaan ja ainoastaan nopeusmittari näkyvillä.

Goldwingiin taasen vaihdoin sen alkuperäisen peltilevymallisen 30A sulakkeen nykyaikaiseen 30A autosulakkeeseen. Asensin siihen vedeltäsuojatun kotelon, johon sen sai laitettua. Hieman toimintavarmempi. Aika oli haurastuttanut jo noita alkuperäisiä sulakkeita ja ne napsuivat poikki ihan pikku tönäisyllä. Tällä operaatiolla saatiin varmuutta ajoon.

Samoin feikkitankin sisälle asentelin yhden ylimääräisen releen, jossa on 2 lähtönastaa. Tulovirtakaapeliin laitoin 10A sulakkeen ennen relettä. Ja herätevirran nappasin satulan alta takavalolle menevältä ruskealta johdolta, johon tulee virta, kun avaimesta käännetään on-asentoon.

Toiseen releen lähtönastaan asensin usb-laturin, jolla saan ladattua navigaattoria ajossa. Ja toiseen nastaan asentelen myöhemmin luultavasti kaksi tupakansytytinliitäntää. Toinen feikkitankin sisälle kuskin kännykkää varten ja toisen ehkä sivulaukkuun pelkääjän kännykkää varten.

Nyt sai laittaa feikkitankin paikaalleen ja muutenkin järkeiltyä paikat ja johdot siistiksi.

Kesä voi alkaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti