Joudun keskeyttämään kestotestini. Vaikka akussa voisikin pysyä karvan yli 12 volttia ja tällä hetkellä 12.26 voltin kanssa skootteri hörähtää nanosekunnissa tulille ongelmitta. Niin silti on vaara että akku tuhoutuu.
Löysin linkin, jonka takana kerrotaan akuista ja niiden varauksista jne. 12.26 voltilla varausta olisi noin 60% jäljellä. Ja vaikka sillä skootteri toimiikin, niin alkaa akun sulfatoituminen ja akku tule kuolemaan.
State of Charge
100% 12.7v
*75% 12.4v
50% 12.2v
25% 12.0v
Discharged 11.9v
*Sulfation of Batteries starts when specific gravity falls below 1.225 or voltage measures less than 12.4 for a 12v battery, or 6.2 for a 6 volt battery. Sulfation hardens on the battery plates reducing and eventually destroying the ability of the battery to generate Volts and Amps.
Eli paree keskeyttää kestotesti. Jälleen kerran joudun palaamaan takaisin yhden xenonin käyttöön. Sitä 7 johtoista regulaattoria en viitsi lähteä tilaamaan, ennen kuin joku selvittää ameriikassa paljonko se ylimääräinen valkoinen piuha puskee ulos voltteja. Jollain sellainen oli jo käytössä ja odotellaan tällä hetkellä että hän jaksaisi mitata ne voltit. On luvannut mitata kaikkien johtojen voltit ja nyt vaan odotellaan.
Onneksi 1 xenonvalo on kirkkaampi kuin ne kaksi vakiotuikkua yhteensä ja nyt jää varaa vielä asentaa vähän tehokkaammat kahvalämppärit.
Tuntuu nuo kiinan 6e kahvalämppärielementit olevan enemmänkin sellaiset lämpimän kesäpäivän mukavuuslämppärit viimassa. Paljaaltaan ne elementit kyllä kuumenivat hyvin, mutta kahvakumien kanssa aika onnetonta lämmitys näin viileämmällä syyskelillä. Tai sitten joku johto niistä on vain hiertynyt osittain poikki. Joku niitä kehui ihan toimiviksi, joten epäilen että joku johto on huonolla kontaktilla. Aika rajulla runnomisella kahvatupit kuitenkin siihen päälle väännellään. Jokatapauksessa vaihtoon menevät, kun hankin jo bilteman 3 asentoiset kahvakumit sisäänrakennetuilla elementeillä. Tuntuu kuumenevan ihan hitosti enemmän ja vaikuttavat ihan järeiltä kahvoilta. Myös katkaisija on todella järeää tekoa. Ehkä enemmän kokemuksia niistä, kun ne joskus on paikallaan ja koeajettu viileällä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti