Alustavaa kartoitusta, että miten suuri ja ennen kaikkea kallis urakka tästä tuleekaan. Hyllystä löytyy valmiiksi jo aika paljon sopivaa osaa, mutta jotakin täytyy uusia. Muunmuassa pakoputket täytyy vaihtaa ja samoin etujarrut kokonaan uusia.
Moottorin käänsin TL asentoon, eli vasen mäntä yläkolokohtaan. Sitten kiristys jakoketjulle ja tarkistus hammaslääkäripeilillä että tarvitseeko ketjua vaihtaa. Ei tarvitse.
Ketjulla ajaa vielä 15-30 000km.
Staattorin pinneistä mittasin ohmit ja lukemat olivat tällaisia:
1/5 = 110
2/5 = 94
3/5 = 210
4/5 = 112
6/5 = 96
7/5 = 207
8/9 = 99
5/9 = 302
Yksi lukema 5/9 oli hieman alakanttiin. Mutta ei liikaa ja pyörä ottaa kierroksia hienosti. Toisin kuin oranssissa cx:ssäni tuo sama lukema on reilusti yläkanttii (jotain 600) niin siinä on pakko käyttää ignitech cdi-boksia. Tämä musta cx500 toimii hienosti vielä alkuperäisellä cdi-boksilla ja pikaisella testillä paikallaan kuulosti että kierroksia ottaa ihan reilusti röpöttämättä ylös asti. Tämä tukee teoriaa että staattori on kunnossa.
Eli tämä ei ainakaan aiheuta syytä lähteä avaamaan moottoria ja vaihtamaan staattoria.
Mahtavaa :)
Pyörästä irroitin nyt takalaukut ja etukate. Ja sieltähän kuoriutui tutun näköinen CX. Putsailua ja kiillottelua kovasti, niin tulee enemmän kuin hyvä. Nuo katteet ja laukut kun sai irti ja tuon staattoritestin tehtyä, niin fiilis tästä on vieläkin parempi siitä, että tämä tuli ostettua. Oli ilta, niin kuvista tuli tummia. Mutta kyllä... sieltä se cx kuoritutuu. Onneksi mukana tuli alkuperäinen etumaski, niin saa sinne tuon johtokasan piiloon, kuten se kuuluu siellä ollakin.
Jatkuu taas jossain vaiheessa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti