perjantai 15. maaliskuuta 2013

CX500 custom - Valmista alkaa olemaan.

Sain vihdoin vaihdettua uuden sarvilukon. Puhdistettua syylärin suojaritilän metalliosat. Sekä vaihdettua tankin ja sen semmoista paikoilleen.

Enää yksi pieni detalji pitää vaihtaa. Oikeassa etuiskarissa oleva korvake pitää vaihtaa. Se joka pitelee ajovaloa sekä oikean puoleista etuvilkkua. Se on joskus kolhaistu johonkin ja siinä on murtuma, joka on hitsattu ja jossa on ruostetta. Hyllyssä on ehjä varaosa vaihtoa odottamassa. Jos viikonloppuna ehtisi. Ja lopuksi vielä alkuperäispeilit paikoilleen.

Lisäksi kardaanin öljyt sekä jarrunesteet vaihtoon, niin pyörä on valmis aurinkoisille kesäpäiville. Muun ajan se saakin olla sisällä lämpimässä autotallissa. Ei suinkaan anneta sen turhaan hapettua kun on näin hyvään kuntoon se tullut laitettua.

Sitten vielä lopuksi pitää täyttää huolloista listaus siihen ruutuvihkoon, joka tuli pyörän mukana ja jota on pyörän alusta alkaen täytetty. Sekä täyttää museotarkastuksen vaatima historiikki sekä museoajoneuvolausunto-lomake.

Ehkä sitten ehtisi keskittymään pikkuisen tuohon taustalla näkyvään oranssiin cx standardiinkin taas vaihteeksi. Siihen pitäisi vaihtaa jarrua varten teräspunosletkut ja puhdistaa starttimoottori myös.

Sen pitemmittä puheitta tässä pientä ensimakua minkälainen tästä nyt sitten tuli. Vielä rasvaiset sormenjäljet pestään pois ja vahat pintaan, niin siitähän tuli priimaa.

Mukava harrastus nämä vanhat moottoripyörät, jos tykkää käsillä tehdä muutakin kuin näpyttää tietokonetta.

(Klikkaa kuvat suuremmaksi)





5 kommenttia:

  1. On se vaan hieno... Hondaksi ;-) Onnellisia kilometrejä ja auringonpaistetta!

    VastaaPoista
  2. Kiitokset.
    Mitä tulee pyörän merkkiin, niin köyhällä ei ole varaa Ducati Sport tonniseen, niin näillä mennään :)

    Triumph Thruxton kiinnostaisi myös, mutta niissäkin hinnat pyörii turhan korkealla. Etenkin kun ajokilometrejä tulee itsellä 3000-5000km vuodessa. Ja tuleva kesä on ensimmäinen kesä, jolloin käytössä on 2 pyörää. Joten ajomäärä per pyörä varmasti putoaa. Ei viitsisi maksella mitään 700-1600e vakuutusmaksuja per vuosi noilla kilometreillä.

    CX:ssä on halvat vakuutukset.

    VastaaPoista
  3. Hieno kustomi CX, kunpa saisi itsellekin tuollaisen...

    Pari kysymystä/vihjettä yksityiskohdista: Eikös tuo etulampun alla oleva HONDA-teksti pitäisi olla mustalla pohjalla? Ja ilmeisesti ainakin Suomeen tuoduissa pyörissä on ollut jonkinlainen kuminen tai muovinen takaroiskeläppä?

    VastaaPoista
  4. Kiitos kehuista. Ja eihän sitä tiedä vaikka tuo lähtisi jossain välissä myyntiin. Täytyy katsoa viitsiikö sitä kahta kuitenkaan kauaa pitää.

    Etulampun alapuolinen Honda-teksi. Joissain customeissa se tosiaan on mustalla pohjalla. Joissain ei. En tiedä tarkalleen onko vuosimallikohtaisesti vai riippuen mantereesta vai kuinka. Itselläni on noita Honda-tekstejä 2kpl ja kumpikin on kyllä täysin kromisen värisiä. Eikä ne näytä siltä että niistä olisi mustaa väriä mitenkään pois hiottu. Eli alkuperäisiä lienee.

    Joskus Kekkostoliitton aikaan oli tosiaan Suomessa laki, joka määräsi että takalokarin piti olla takarenkaan akselin alapuolelle asti. Jotenkin näin se meni ja poliisit paljon tien poskessa mittailivatkin roiskeläppiä. Tämä taisi olla Suomen lain määräämä juttu. Ei ainoastaan Honda pyörien juttu.

    VastaaPoista
  5. Sinä anonyymi, joka haaveilit samanlaisesta, niin otappa yhteyttä jos kiinnostaa. Tämä olisi nyt myynnissä.

    VastaaPoista