Samantein kun kone on irti, niin päätin vaihtaa öljypumpun ketjun sekä etupäähän stefoja ja o-renkaita. Tulee samantien kunnon huolto ja pyörästä luotettavampi.
Moottori työtasolle :) ja ei muutakun etulohko auki.
Näyttää ihan siistiltä kaikki hammastukset eri rattaissa.
Öljypumpun ketju näyttää löysältä niin päältä kuin alta. Varmasti ihan hyvä aika vaihtaa, kun ei tiedä onko sitä koskaan vaihdettu.
Uuden ketjun varaosanumero 15140-415-003
Ketjun viereisen öljysuuttimen uusi o-rengas 91306-HB3-003
tai original koodi 91303-001-000.
tai original koodi 91303-001-000.
Suutin ja o-rengas paikallaan.
Muutkin o-renkaat vaihtui uusiin.
Tämä 91301-268-020 (14mm)
Tämä 91301-268-020 (14mm)
Etulohkon sisäpuoli näyttää ihan siistiltä. Siinäkin on o-rengas joka tuli vaihdettua.
o-rengas 91301-268-020
Nokka-akselin etustefa vaihtui uuteen. Varaosanumero kuvassa.
Vanha stefa irti. Kolon putsaus reunojen osalta. Pikkuisen puhdasta moottoriöljyä uuden stefan reunoille ja keskiosaan sekä nokka-akselin varteen ja varovasti painaa stefan paikalleen.
Kytkinkopan läpi menee akseli johon kiinnitetään kytkinvaijeri. Tässä on myös yksi stefa, joka näissä tapaa alkaa jossain vaiheessa vuotamaan. Joten siihenkin uusi tilalle.
Kytkinakselin stefan mitat.
Tämän jälkeen uusi tiiviste öljyllä siveltynä lohkojen väliin ja varovasti ristiinkiristäen lohkon pultit momenttiin. Sen pituinen se :) Tämän pystyy tekemään myös moottorin ollessa pyörässä kiinni.
Onko tietoa noiden pulttien momenteista?
VastaaPoistaHei, en muista ulkoa niitä. Löytynevät täältä huoltomanuaalista
Poistahttps://coodie.com/cx/