Päällinen siis maksoi David Silveriltä 23 euroa + postit. Itse tilasin talvella muiden osien yhteydessä.
Vaikka nahasta puhunkin, niin päällinen on jotain keinonahkaa/vinyyliä. Ei aitoa nahkaa. Joten sitä ei kannata rasvailla tai siitä voi tulla epämiellyttävän liukas. Moni on sen virheen tehnyt.
Vielä pitäisi päättää että laitanko paikalleen myös tuon vanhan nahkahihnan. Jotenkin se mielestäni sopii, mutta toisaalta sen kromauksien takaa tulee jo ruoste esille. Muuten uusi nätti satula, niin viittiikö sitä pilata ruosteen näköisellä osalla. Ja pois sitä ei voi jälkeenpäin ottaa, koska ruuvataan ruuveilla läpi nahkasta. Jäisi ikävät reijät.
Mutta joo. Hyvä tuli. Olen tyytyväinen, vaikka olikin melkoisen urakan takana.
Ilman nauhaa. Huomaa miten vaahtomuoviin on jäänyt nauhasta vuosikymmenien aikana painauma,
joka loistaa päällysteessä selvästi.
Jollain tapaa nauha saa satulan näyttämään enemmän retrolta.
Ja 35 vuotiaaseen pyörään retrous kuuluu.
Eikä tuo nauha tosiaan tuolla pohjassa tunnu häiritsevän. Vielä sisäpinnalla olevat nahkalärpäkereunat voisi jollain liimailla pohjapeltiin kiinni, niin ei pääse vahingossakaan löystymään.
Lookin' good.
VastaaPoistaThanks. Parempaan en olisi itse kyennyt. Yllättävän ärsyttävä homma kokonaisuudessaan tuo päällystäminen.
VastaaPoistaJos mahdollista, niin laittaisin itse tuon remmin kiinni. Muuten en itse laittaisi, mutta tuo painauma häiritsee/häiritsisi mua henkilökohtaisesti. :D
VastaaPoistaNo sama ajatus itsellä. Täytyy mallata tuo pyörään ja katsoa päivänvalossa miltä näyttää. Nuo painaumat jotenkin häiritsee ainakin nyt itseäni. Ja jotenkin toi sträppi tekee siitä retromman.
VastaaPoistaHieno on satula nyt! Kyllä minäkin sen hihnan kiinni laittaisin - se vaan kuuluu tämän ikäisiin. Ja jos ei laita, niin kohta se hihna katoaa ja sitten jos joskus tuon pyörän haluaisin museokilpiin... pidä hihna ainakin visusti tallessa.
VastaaPoistaLuulen myös että sen hihnan kiinnitän. Jotenkin se sopii tuon kuvan mukaankin siihen. Täytyy vaan hyvin putsata pintaruosteista ne kromiset päätykiinnikkeet ja ruuvit.
VastaaPoistaMuseopyöräksi en usko että tätä kukaan koskaan laittaa. Kamalan iso homma ainakin. Toisaalta eihän tuossa tarvitsisi kuin maalata uudelleen ja vaihtaa pakoputket ja peilit, niin se olisi museokuntoinen.