Jatketaan cx:n huoltoa starttimoottorin osalta. Koska ei tiedä onko se kuinka hapettunut ja huonokuntoinen, niin hyvä sekin on tarkistaa.
Ensimmäiseksi ruuvataan starttimoottori irti.
Sitten starttimoottorin reunoilla olevat kaksi pitkää ruuvia irti. Saattavat olla tiukassa. Itse jouduin avittamaan pikkuisen lukkopihdeillä, että sain ne pyörimään. Sitten takakoppa irti. Sieltä paljastuukin melkoisen paljon pölyä. Pöly haittaa startin toimintaa ja heikentää sitä. Joten kaikki pöly pois.
Kommutaattori kannattaa myös putsata mahdollisimman hyvin.
Kommutaattorin nokassa on kaksi prikkaa. Näitä ei näy räjäytyskuvissa, mutta netistä löytyy keskusteluja, joissa mainitaan että niitä ei saa unohtaa laittaa takaisin.
Hiilien vierusta oli ihan täynnä pölyä myös. Puhdistusta.
Kolme ulkonevaa väkästä tämän osan reunoilla hoitaa maadoituksen startin takakopan kautta kosketuksella runkoon. Niissä väkäsissä ei saa olla hapettumaa. Omassa osat olivat putipuhtaat. Mutta kyllä starttikin itselläni toimi täydellisesti. Joten en lähde tekemään starttimodaustakaan tälle suotta.
Lopuksi osat oikeassa järjestyksessä nippuun ja starttimoottorin puhdistus ja kiillotus ulkopinnoiltaan.
Viimeiseksi vielä uusi o-rengas startin nokkaan tiivistämään sen kiinnitys moottorin runkoon.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti