Joten siirryin huoltamaan tuota oranssia standardi runkoista cx500 ajokuntoon.
- Öljynvaihto
- vuotavan vaihdepolkimen akselin stefa uusittu
- starttimoottori avattu ja putsattu. Tuli varmaan pari ruokalusikallista mustaa pölyä.
- Jäähdytysnesteet uusittu
Siinä ne kai tominnalliseen puoleen liittyvät huollot sitten olikin. Oranssi olikin ennestään jo niin hyvin huollettu, että se toimii kyllä kivuttomasti. Tärähti nätisti käymään ja käy kuin singeri.
Satulan nahka siinä on ollut halki siitä asti kun ostin sen ja olen korjannut sitä mustalla ilmastointiteipillä pari kertaa :) Nyt päätin repiä sen nahkan irti. Pohjapellissä on hieman ruostetta, joten harjailin sitä pois ja sen jälkeen uusi pinta Hammer-ruosteenestomaalilla. Siellä se nyt kuivuu ja sen jälkeen saa pingottaa uuden nahkan paikalleen. Saas nähdä mitä vielä tulee.
Ennen
Jälkeen
Heeeeiiii...
VastaaPoistaEnnenku venytät sitä nahkaa päälle, tai edes suunnittelet asiaa, lämmitä sitä ensin.
Sellanen, noin 45-55 kraatia lämmintä, tunnet kyllä kun se notkistuu.
Paa se rätti vaikka pahvilootaan, jonne puhallat lämmintä ilmaa. Tai tasaselle pellin-/pahvinpalalle ja sähköuuniin.
Keinonahka vedetään päälle lämpimänä ja jäähdyttyään se kiristyy.
Eikä vedetä sormin, vaan kämmenpohjalla ja pitkällä peukalohangalla. Muuten jää jäljet.
Kiri tasasesti ja lykkää välillä lämpöön jos meinaa ahistaa.
-Jani-