Mietin että haluanko lähteä museokatsastuskuntoon laittamaan tätä honda cx:ää. Totesin että siitä on liikaa vaivaa ja rahallista menoa, joten en lähde siihen urakkaan. Sen jälkeenhän tällä ei saisi ajaakaan kuin sen 30 päivää vuodessa. Jotta menisi museokilpiin, pitäisi pyörä maalauttaa alkuperäisväriin. Tämä metallihohto-oranssi ei ole alkuperäisväri. Lisäksi hankkia alkuperäisen kaltaiset tarroitukset. Pistää satula kuntoon ja vaihtaa kaikki ulkoisesti näkyvät osat alkuperäisiin. Nää... Moottoripyörä tykkää että sillä ajetaan. Joten ei museokilpiurakkaa tästä.
Eli siis shoppailua harrastamaan. Ebay auki ja sieltä löytyy vaikka mitä kivaa. Hondasta puuttui muunmuassa kromiset lämpökilvet pakoputkistosta. Lämpökilvet sijaitsisivat suoraan tuossa kuskin jalkatappien alla näkyvän mustan osan suojana. Pitäähän ne metsästää, ettei polta joskus jalkoja ja muutenkin kromi olisi siinä nätimpi kuin tuollainen musta metalli.
Harmikseni totesin että niistä pyydetään käytettyinä yllättävän paljon. 40-50e/kpl saattaa olla pyynteinä. Joten ei muutakun metsästämään. No joskus kannattaa kytätä, jos ei akuutti tarve ole. Toinen löytyikin saksan ebaysta ja sain sen 1 eurolla + 8,60e postikuluja. Eli 9.60e ja nyt odotellaan postissa saapuvaksi sitä :) Toinen löytyi englannin (vai oliko se usan) ebaysta ja hintaa sille tuli 19e postikuluineen. Kaikenkaikkiaan molemmat lämpösuojat siis alle 30e posteineen. Ei mielestäni paha hinta.
Motonetista kävin hakemassa lämpökahvat 35e. Mutta netissä niitä vähän haukuttiin, joten päätin testata niitä ensin irtoakun kanssa. Ne lämpesivät kyllä, mutta eivät tosiaan niin paljon kuin esim bilteman 29e lämpökahvat. Bilteman kahvat vaan ovat niin paljon krossimaisemmat, ettei niitä voi tähän laittaa. Krossipyörän kahvamalli ja herrasmiespyörä. Ei tule kuuloonkaan. Motonetin kahvat lämpesivät myös tajuttoman hitaasti. noin 10 minuuttia kun olivat tuleet täyteen lämpöön. Sekä lisäksi se lämmönsäädin oli niin tajuttoman suuri, että se oliisi näyttänyt siltä kuin olisi ollut golfpallo ohjaustangossa kiinni. Ei olisi sopinut yhtään. Aikaisemmin asentelin honda shadow vt600 pyörään allrightista ostamani lämpöelementit. Ne lämpesivät tehokkaasti ja olivat 3 asentoiset. Katkaisijakin olisi helpompi asentaa piiloon. Kävin siis hakemassa sellaiset allrightista 29.50e. Mutta sen jälkeen tajusin että minullahan on nuo nykyiset kahvat eriparia. Voi äly.. Täytyy siis miettiä minkälaiset kahvat tähän vanhaan pyörään sopisivat. Googlausta googlausta. Ei mitään järkevää meinaa löytyä. Lopulta totesin että hondan alkuperäiskahvat ovat tähän pyörään enemmän kuin hyvännäköiset ja uudet kahvat varmasti saisi venytettyä lämpöelementtien päälle sopivasti.
Alkuperäiskahvoja löytyy kahta mallia. On umpipäistä ja sitten on avopäistä jos haluaa käyttää tankopainoja. Avopäisiä harvemmassa paikassa näkyi myynnissä, mutta itse sellaiset halusin koska aikomukseni on asentaa tangonpääpeilit. No lopulta saksanmaalta löytyi nettikaupasta www.motorradteile-online.com kyseiset kahvat 5.90e + postikuluja 4e. Samaan settiin lähti vielä 3kpl öljynsuodattimia.
Tuntui että alkuperäisistä peileistä ei näe kuin omat olkapäät ja käsivarret. Aivan liian kapeaksi suunniteltu tähän pyörään. Enkä kuitenkaan ole mikään iso mies. Tavallinen 177cm ja 77kg standardikokoinen kaveri. Jotain siis tarttee peileille tehdä. Juuri joku viikko sitten katsoin leffan nimeltä Tron (se uudempi). Siinä päänäyttelijä ajoi Ducati GT1000 pyörällä, jossa oli mahtavat tangonpääpeilit. Samoin näin tangonpääpeilit triumph liikkeessä jossain trumpassa. Ihastuin heti. --> stormille hakemaan hyllystä heti viimeiset kromiset tangonpääpeilit. En löytänyt äkkiä kuvaa missä honda cx:ssä olisi vastaavat kiinni, mutta tämän kaltaiset siis tulossa kiinni. Ei tosin noin alas, koska en aio kääntää sarvia noin alaviistoon.
Ja koska tässä laturi tuottaa vain 170W ja lämpökahvat tuovat lisäkulutusta, niin on hyvä myös jossain säästää niitä watteja. Ebaysta nippu led-polttimoita tilaukseen. Jarruvalot, kilpivalo, mittariston valot ja vilkut kaikki saavat led-ehostuksen jossain välissä.
Eikö ole upea tuo ducati? Maksaa vain noin 20-25 kertaa enemmän mitä itse maksoin Hondasta ;)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti