torstai 27. lokakuuta 2011

Etupyörän jarrupalat ja jarrulevyt

Samalla kun tuota etupäätä tuli roplattua, niin tuli tarkasteltua jarrupalojen ja levyjen tilannetta. Jarrupalat olivat kuluneet kyllä tasaisesti. Vähän liiankin tasaisesti. Digitaalisella työntömitalla mitattuna ero kahden levyn välillä oli 0.01mm :)



Levyjen alimitta Haynesin korjausoppaan mukaan on 4mm. Joten ei vielä mitään hätää. Mutta en suosittelisi tähän sintrattuja jarrupaloja niiden kovuuden vuoksi. Mielummin käyttää pehmeämpiä orgaanisia jarrupaloja ja vaihtelee niitä paloja useammin kuin levyjä. Jarrupalat saa 10-25e yhtä levyä kohden, kun taas uudet levyt maksavat 150-200 euroa per levy. Pitkän matkaa saa vielä ajella näillä levyillä ennen vaihtoa kun unohtaa sintratut palat. Eikä tässä mitään kisapyörää olla muutenkaan rakentamassa, että tarvittaisiin jarrupalat jotka vasta kuumana toimivat paremmin = sintratut.

Jarrupalat näyttivät vielä hyviltä. Kaikki muut olivat vielä hyvässä mitassa, mutta yksi neljästä oli todella paljon enemmän kulunut kuin muut. Liekö joskus vaihdettu säästeliäästi vain muutamia sinne tänne. Tai sitten jarrusatulat kaipaavat putsausta ja herkistelyä että kaikki palat liukuvat yhtä hyvin. Täytyy putsailla kun uudet palat saapuvat. Uudet palat (kaikki neljä) pistin tilaukseen jo.

Jarrupalat vasemmalta puolen. Yksi huomattavasti kuluneempi.

Jarrupalat oikealta puolen. Hyvin vielä olisi palaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti