lauantai 13. elokuuta 2011

Testaamassa rullia ja uutta hihnaa

Mittarissa on nyt 8600km. Tänään aikani kuluksi asentelin sen uuden Gates Powerlink 906 - 22 - 30 mittaisen varihihnan. Samalla laitoin käyttöön sen uuden kytkinpaketin sekä eteen sekoittaen 3kpl 20g rullia sekä 3kpl 22g rullia.

Aikaisemminhan ajelin 23g Dr. Pulley liukupaloilla.
Dr. Pulleyn liukupalat käyttäytyvät ikäänkuin siten että kiihtyvyys on samaa luokkaa mitä saman painoisilla rullilla, mutta huippunopeus vastaa 2g painavampia rullia, eli huippunopeus pienemmillä kierroksilla ja pienemmällä kulutuksella. Ja kiihtyvyys on tasaisempaa kokoajan. Eli 23g liukupalat vastaavat kiihtyvyydeltään 23g rullia ja huippunopeudeltaan 25g rullia.

Tuli joskus ostettua 20g ja 22g rullasarjat. Päätin tänään aamusella testata pelkkää 20g settiä. Mistä innostus tähän. No siitä kun kaveri osti jonway 250cc skootterin myös ja se kiihtyy ihan eläimenä verrattuna omaani. Käytiin rinta rinnan vähän koeajelemassa. Iskin 20g rullat sisään, niin omani kiihtyi tämän jälkeen huomattavasti paremmin. Mutta sitten jossain vaiheessa kun huippunopeus alkoi lähestyä, niin kaverin skootteri keräsi kiihtyvyyttä nopeammin. Hänelle asenneltiin eilen Simotan vapaavirtaussuodatin ilmansuodattimen tilalle. Äänet muuttui muhkeammiksi ja ihan toimiva siitä saatiin, kun seokset säädeltiin tyhjäkäynnille uudelleen kohdilleen ja kaasarin neula nosteltiin korkeimpaan kohtaan. Se siitä toisesta skootterista...

Mutta koko päivä siis on mennyt kikkaillessa ja testaillessa kumpaakin härveliä. Lopulta päätin laittaa sekoitetun rullasetin 3kpl 20g ja 3kpl 22g rullia. Eli yhteensä tasapainossa oleva noin 21g setti. Tiedoksi lukijoille, että näin siis voi rullia sekoitella, kunhan laittaa niitä tasamäärän kumpiakin ja joka toisen rullan aina eri painoiseksi, että tasapaino säilyy rullakupissa pyöriessä.

Tuolla rullasetillä, uudella hihnalla tuntuu kiihtyvän kyllä rivakasti. Eikä pikaisella testauksella ainakaan uusi gates powerlink lähtenyt vielä ainakaan luistamaan. Kerron palautteita siitä myöhemmin. Mutta uskon että laatumerkki on laatumerkki.

Vanha hihna kulkee penkin alla työkalujen kanssa varahihnana.

Eipä mulla muuta tällä kertaa.

Eiku ompas. Joku joskus pyysi että tee juttu varashälyttimen asentamisesta. No tänään asentelin ja meinasin tehdä jutun. Mutta sitten totesin että empä teekkään. En välttämättä halua että kukaan tietää mihin kohtaan skootteriani olen hälyttimen piilottanut :)
Mutta sanotaan näin että mihin tahansa voit sen asentaa, mihin saat vedettyä akulta jatkuvan virran. Sulake toki väliin. Ja maadoitus runkoon. Ei sen kummempaa. Ja näissä malleissa muuten on standardiliitinkin nokkamuovin sisällä, johon saisi sellaisen varashälytin/kaukokäynnistin/ajonesto härvelin, mitä voi tilata vaikka ebaysta tai suomesta monista alan liikkeistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti