torstai 26. toukokuuta 2011

Ostoksilla

Kaasukahva tuntui heti alusta asti ihmeen jäykältä. Arvelin että se on joko rispaantunut tai ruosteessa. Ajelin skootterilla kotiin melko varovaisesti kaasua kääntäen. Tästä johtuen sain pariksi iltaa oikean puoleisen olkanivelen ihan jumiin :)

Mutta se kannatti. Sillä jo toisena työpäivänä kun ajoin skootterilla töistä kotiin. 100m ennen kotipihaa NAPS! Kaasuvaijeri poikki. Ei kait siinä auttanut kuin työntää maxi ylämäkeä pitkin kotiin. (tottakai ylämäkeä. sehän nyt on selvä) Siinä oli ohikulkevilla mopoautoilijoilla hauskaa. Naurakaa vaan. Kyllä siitä isän ostamasta mopoautostakin vielä jotain laukeaa :)

Jotenka ilta alkoi sillä että pitäisi purkaa katteita saadakseen kaasuvaijerin irti.
Nääh! Jos kuitenkin helpomman kautta, kun kelikään ei ollut mikään mukavin. Kylmä tuuli ja sateen uhka kokoajan. Eli kaasuvaijeri ja kuori ruuvattiin irti kaasukahvasta sekä kaasarista. Sitten kaasarin päähän kaasuvaijeriin kunnon solmulla kotinarua. Vedettiin kaasuvaijeri etukautta pois siten, että naru tuli  mukana.

Sitten vaan naru irti vaijerista ja auto kohti Storm-motoria. Koska siellä oli hyllyssä noin 728 erilaista kaasuvaijeria ja Jonway nimellä ei löytynyt heti oikeaa, niin otin kylmästi 7 metrin kiepin kaasuvaijeria ja 4kpl ruuvattavia nippoja.
= 23 euroa.



Kotona sitten katkennut vaijeri kadulle pituuttaan ja sen mukaisesti saman mittainen vaijerinpätkä sivuleikkureilla NAPS! Vanhaan vaijerin suojakuoreen pussimetodilla moottoriöljyä. Kun suojakuori oli kokonaan öljytty, niin vaijeri läpi ja nipat päihin. Ja vaijeri narun avulla vetämällä nokasta kohti kaasaria. Ja päädyt paikoilleen ja näin meillä oli toimiva ja liukkaasti pelittävä kaasuvaijeri. Sekä varastossa arviolta loppuelämäksi kaasuvaijeria.

Kilometrit mittarissa 7213km. 

Samalla kurkkasin varikoppaan sen verran, että minkä mittainen hihna siellä on. Gates Powerlink 918 x 22 näytti olevan.

Samana iltana päätin vielä kurkata mitä ebay tarjoaa :)
Tuli tilattua:
- uusia varihihnoja 2kpl   918 x 22
- led-polttimoita joka paikkaan
- bi-xenon-ajovalot 4300 kelviniä
- varashälytin
- 52 litran takaboxi
- lämpökahva-elementit

Rullia en vielä uskaltanut tilata, kun pitää tarkistaa ensin mitä vari on syönyt.

4 kommenttia:

  1. Joko sait tuon varashälyttimen asennettua. Siitä olis kiva saada juttu.

    VastaaPoista
  2. Häläri ei ole vielä saapunut. Teen siitä kyllä jutun kun se joskus saapuu ja jos sen asentelen. Saattaa olla että jätän asentamatta. Pikaisella lukemisella ameriikan pojjaat sanoo että se vie sen verran akkua, että laturin pitäisi olla tehokkaampi. Että ovat sielläkin päässä jättäneet asentamatta niitä. Tai kytkeneet pois käytöstä. Täytyy katsoa. Voi olla että jatkan hälyttävän levyjarrulukon käyttöä. Sen kanssa ei tarvitse pelätä että kukaan ainakaan lähtee työntämään skootteria mihinkään.

    Mutta katsotaan katsotaan. Mikäli sen asennan, niin teen siitä jutun.

    VastaaPoista
  3. Tuliko takalaukku jo? Pistä kuvaa että millanen.
    ja kommenttia. 52l tuntuu melko isolta.. että on aika
    iso tuulipinta-ala.. mielenkiintoista kuulla miten sellanen vaikuttaa ajettavuuteen, varsinkin isommilla vauhdeilla ja tuulisella kelillä.. Itse ostin kaksi
    kertaa laukun: ensin halpislaukun ja kun siitä saranatapit
    tippuilee itekseen niin senjälkeen ostin laadukkan Givi-merkkisen.

    VastaaPoista
  4. Joo takalaukku tuli ja asensin jo paikoilleen. Voisin tuosta ottaa tosiaan kuvia ja verrokkia edelliseen 30l givi boxiin ja tehdä tarinan blogiin. Hyvä idea kiitos siitä.

    VastaaPoista