Katse meni niin reilusti yli tuulisuojan, että suhina vaan soi korvissa. Jokseenkin hyödytön tuulisuoja. Myös niin kapea, että kaikki viima tuli suoraan käsille.
Tästä innostuneena tilasin vastaavan isomman Givi DS240ST tuulisuojan, joka on 9cm korkeampi, kuin alkuperäinen tuulisuoja. Myös hieman leveämpi yläosastaan, sekä siinä on myös kädet suojaavat osat alaosan leveämmässä kohdassa.
Kuvassa vasemmalla alkuperäismallinen tuulisuoja ja oikealla uusi Givin korkeampi tuulisuoja.
Sama päällekkäin
Mielestäni tuo uusi tuulisuoja näyttää vieläpä tyylikkäämmältä. Toki makuasioita.
Samalla tuli otettua pois käytöstä sivujalan tappokatkaisija. En koskaan säilytä skootteria keskituella normaalissa arkisessa käytössä. Burgmanissa oli poistettu sivujalan tappokatkaisija ja sen kanssa oppi, että skootterin voi käynnistää lämpiämään sivujalalle samalla kun vetelee itse ajokamoja päälle.
Apriliassa jonkin aikaa keskijalalla käynnisteltyäni tai skootterin päälle istuessani ja sivujalka ylös ja käynnistellessäni totesin tämän vaivalloiseksi. Helpompi oli vain poistaa sivujalan tappokatkaisija pois käytöstä. Se oli muutamien minuuttien homma irroitella kyseinen anturi irti sivujalasta ja työntää katteen sisään. Pitää silti talven aikana vielä purkaa katteita ja tinata johdot kunnolla yhteen jossain kohtaa katteiden alla. Ei sitten pääse märkyys ja lika vahingossakaan reistaamaan tuohon anturiin ja aiheuttamaan skootterin sammumista tai käynnistymättömyyttä ajan kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti