sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Posti alkaa tuomaan tarvikkeita

Alkaa pikkuhiljaa posti tuomaan tarvikkeita.

Tiivistesarjaa, G47 staattori, jakoketju, öljypumpun ketju, o-renkaita jne jne.


Made in Japan tietenkin. Laatua kerralla, jotta tulee hyvä.




Uusi bensahana oli hieman erilainen alaosastaan. Myös mutteri oli jännä. Se ei pyörinyt tuossa hanassa ympäri ikuisesti, kuten vanhassa. Vaan mutterissa oli kahdet kierteet sisällä eri suuntiin puolivälistä mutterin sisäosaa. Toiseen kiertyy itse hana ja toiset kierteet menevät tankkiin. Jännä ratkaisu. Pääasia että toimii ja kyllä se hana siinä näytti pysyvän paikoillaan. Täytyy ajossa seurata, ettei löysty tärinästä. Kuitenkaan tuota ei saa niin kireälle, kuin alkuperäisen saa.


Vesipumpun tiiviste ei vuoda vielä, mutta tilasin silti uuden. Onneksi tiivisteen saa vaihdettua ilman moottori pudotusta Shepin metodilla. Täytyy katsoa vaihtaako heti vai myöhemmin. Selvinnee matkan varrella kun näkee vähän nykyisen tilaa. Ostin aikaisemmin toimivaksi todenneeni Honda CF250 skootterin vesipumpun tiivisteen. Halvin vaihtoehto ja ihan samaa tavaraa kuin muut.


Lämpökahvat saapuivat myös ja testasin irtoakulla, että hienosti lämpiävät. Mukava malli, kun on valmiiksi päädyistä avoimet. Saa helposti tangonpääpeilit tai tankopainot paikalleen.


Lähetti toi myös uudet renkaat.
Maxxis ProMaxx renkaat Gummistradalta ja kokonaishintaa tuli 129e rahteineen.
Hinnat nousseet pikkuisen. Mutta halpa settihän tuo silti oli.

Eturengas Maxxis M6102   100-90/19
Takarengas Maxxis M6103   110-90/18



Samalla Fixukselta tarttui uusia tubeless venttiileitä mukaan.


Emgon ilmansuodatin


Sekä tulevaan mittaristoon jännitteen alennin korvaamaan vanhan 
kuulemma hajonneen 7 voltin regulaattorin. Tällä pitäisi pystyä pudottamaan 12 volttia 7 volttiin. Ostin varuilta 2kpl, koska kiinan elektroniikasta ei koskaan tiedä onko ehjää vai ei.


Sitten ostin myös suomesta eräältä ihmiseltä ison setin CX osaa. Siinä tuli mukana ihan nätit pakoputket. Ainut että ovat hitsattuna kollektoriin ja joku on porannut pois huilut. Jätän jemmaan jos vaikka laittaisi nämä Motadin 2-1 putkiston sijasta.




Lisäksi tuli ylimääräistä takaiskari paria, etuiskariparia, kaasutinta, ilmanputsarikoteloa, takarautaa, venakoppia, kansia jne jne... Sellainen könttä kaikkea sekalaista, joista saan iloa itselleni.



Kytkinvaijeri pitäisi tilata uusi. Vaijerien voitelua suorittaessani huomasin tämän.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti