lauantai 1. marraskuuta 2014

CX500 Candy - Uudet jäähynesteet ja sen semmoista

Joku ihmetteli edellisen kirjoituksen kommentissa, että miksi saippuaa vesipumpun tiivisteeseen. Tosiaan vesipumpun mekaaninen tiiviste on jotain kovaa materiaalia. Ei pehmeää kumia. Jopa tehtaan huoltomanuaalissa kerrotaan että "Use soap" kontaktipintojen väliin kun laitat pakettia nippuun.

Laitoin lorauksen uutta jäähynestettä, niin eikös se kromiputken o-rengas alkanut vuotamaan. Oli mokoma vanha o-rengas katkennut asennuksessa. Mutta kuinkas ollakaan varaosahyllyssä oli yksi kappale tismalleen oikean kokoista o-rengasta :) Meinasi jo alkaa hatuttamaan, kun ajattelin etten saa pyörää nippuun ja nesteitä sisälle.





Tämän jälkeen uusi yritys jäähynesteitä ja tällä kertää pysyi sisällä. Mistään ei vuotanut.
Innokkaana laittamaan ultraäänipestyä kaasutinta ja korjatut imukurkut paikalleen.
Vielä samalla vauhdilla säädin venttiilien välykset oikeiksi. imu 0.10mm ja pako 0.12mm. Oli muuten imut 0.20 - 0.25mm ja pako puolet 0.15mm luokkaa, että ei ihme jos vähän tapitti käynti aikaisemmin. 

Ja vasemman yläkolokohdan TL-merkissä vielä jakoketjun kiristin auki, pari napautusta pulttiin ja takaisin kiinni. Kaikki säädöt on kohdillaan.

Kaasariin tuli kiinni ne uudet voidellut vaijerit. Kaasukahva napsahtaa nätisti kiinni, kun päästää irti. Ei ole missään pyörässäni noin tehokkaasti kaasukahva toiminut. Mahtia :)
Hetken sai miettiä miten ne vaijerit oikein menikään, jotta löytyy hyvä reitti. Ryyppyvaijerikin takelteli ennen. Nyt se liukuu nätisti ja lukituskiekkokin toimii ja pitää vaijerin ylhäällä.

Uudet äänenvaimentajat eivät vielä ole kiinni, mutta silti houkutti testata, että lähteekö cx käyntiin helposti kaiken jälkeen.

Bensahana auki ja kaasarit sai valua täyteen bensaa. 2-3 sekunnin starttaus ja cx kävi nätisti kehräten :)

Tästä tulee hyvä pyörä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti