Itse en tähän urakkaan ja metsästykseen lähtenyt, vaan päädyin tilaamaan Vietnamista satulan. Sain vinkin hyvästä satulatehtaasta ja heidän työntekijästään nimeltä Troung. Näin hänen tekemiään töitä. Laadun jälki näytti kuvissa huikealta ja päädyin tilaamaan häneltä satulan.
Heiltä satulat tulevat siis valmiilla pohjilla. Eli täysin alusta loppuun tehtynä. Sivustolta löytyy kuvia valmiista pyöräkohtaisista malleista sekä hinnat satuloille. On myös mahdollisuus itse vaikuttaa millaisen satulan saa. Tekevät myös täysin customoituja.
Sivusto josta satulan tilasin on www.motorcycleseatsdirect.com
Itse halusin matalan cafe racer tyyppisen satulan, jossa perässä on hyvin pieni kumpu. Tikkaukset halusin näyttävästi vaalean harmaalla langalla. Tämä tuo lisä yksityiskohtia satulan näköön. Halusin tikkauksia niin sivulle, päälle kuin peräänkin. Ettei satulasta tulisi vain tavallinen musta satula. Mielestäni satulasta tuli erittäin tyylikäs ja laatu tosiaan on hyvää. Materiaalit vaikuttavat kestäviltä.
Pohja on prässätty sopivan paksusta pellistä ja maalattu. Lisäksi mukana tuli pulverimaalattu lisärauta, jolla satulan saisi suoraan alkuperäisiin kiinnikkeisiin kiinni, jos ei halua lähteä modaamaan runkoa tälle paremmin istuvaksi.
Koska satulani tehtiin alusta loppuun customoituna käsin, niin sen tekemisessä ja postittamisessa meni noin 1.5kk. Tämä ei haittaa, koska ajokausikin on loppunut ajat sitten :)
Yllätys ei ollut että iso paketti Vietnamista joutui tulliin. Tullimaksu netin kautta simpsis dampsis ja paketti seuraavana päivänä kotipostista noudettavaksi.
Paketti oli todella hyvin paketoitu. Kunnon paksua pahvia pahviloota. Sen sisällä kuplamuovia reilusti ja pussi vielä päällä. Satula ei olisi voinut vioittua postissa mitenkään, ellei siihen päälle olisi pudonnut joku merikontti tai flyygeli. Pisteet tästä satulatehtaalle.
Laitan tähän jotain kuvia satulasta. Lisäkuvia pyörässä kiinni sitten myöhemmin.
Voisin tilata heiltä tulevaisuudessa lisää satuloita, mikäli tarve joskus tulee.
Satulan kumpu ja sivut ovat kovempaa pehmytainesta. Ja tikkausten kohdalla jossa istutaan, on pehmeämpää ainesta. Ei liian kova istua. Kokeilu pyörän päälle ja koeistuminen osoitti että tuntuu ihan hyvältä, eikä paina mistään kohti reisiä tms. Kaverit osaavat selkeästi hommansa.
Keulassa on lippa, joka menee samaan kohtaan kun alkuperäissatulan keulassa oleva lippa.
Eli satulan saa tosi napakasti kiinnitettyä, kunhan keksii miten perän kiinnittäisi.
Lopuksi vielä härsy... Tässä satula ei ole kohdillaan tarpeeksi alhaalla ja takalokaria ei vielä ole. Satula tulee laskemaan takaa noin 5cm vielä, että runkoputken ja saultan välinen kolo katoaa ja satula on suoremmassa.
Mutta kuvat nyt vähän suuntaa antamaan.
Clubman sarvetkin pääsivät jo paikoilleen.
Onpa törkeän hienot noi vaaleat tikkaukset!
VastaaPoista