Samalla hän hitsasi sivujalan polkuraudan takaisin kiinni jalkaan. Oli aika tehnyt tehtävänsä ja ruostuttanut polkuraudan juuresta poikki.
Ja jälki oli aivan mahtavaa. Hitsisauma täydellistä ja lopulta vielä alumiinimaali isketty pintaan. Se kuumetessaan jässähtää putkiston pintaan ja antaa näin jonkinmoista korroosiosuojaa putkistolle.
Hienoa työtä Tuomas. Suur Kiitos!
Minun tehtäväkseni jää kääriä putkisto titanium pakoputkikääreeseen, joka viimeistelee siitä täydellisen.
Tässä vaiheessa kun putkisto oli alumiinimaalilla maalattu, tuli esiin painatus, että putkisto tosiaan on tehty joskus Honda CX 500 pyörää varten. Ei mitään hajua, että mikä putkisto tai kenen valmistama tämä on. Sain tämän tavallaan vaihdossa muuta tavaraa vastaan.
Aluksi ajattelin että maalaan tuon änkkärin saatiini mustalla. Sitten rupesin järkeilemään, että pakoputkikääreet kuljettavat pakokaasut paljon kuumempana änkkärille asti. Tämä asettaa kovia vaatimuksia maalille. Kuten moni tietää, niin pakoputkistossa maali ei tahdo pysyä välttämättä kovin hyvin tai pitkään. Tämä punainen on tehtaan kuumakestomaalia ja täyttää varmasti kuumakestovaatimukset. Vielä verrattuani sitä tankin punaiseen sävyyn, totesin että tämähän on likimain sama punainen sävy. Jätän punaisen värin ja se on hieno jollain tavalla raaka detalji tulevaan mustapunasävytteiseen pyörään.
Hitsisauma on kyllä hienoa jälkeä.
Jollain tapaa tykkään tuosta Cherry Bomb änkkäristä. Se on niin yksinkertaisen pieni ja simppeli. Mutta silti niin äänekäs ja huomiotaherättävä. Muttei kuitenkaan ihan yhtä äänekäs, kuin täysin avoimet putket.
Jalkakin oli hitsattu hyvin ja sama alumiinimaali isketty päälle. Jalka saa vielä mustan sävyn jälkeenpäin.
Lopuksi käärölle pientä sovitusta kokeilumielessä, että miltä se lopuksi suunnilleen tulee näyttämään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti