Vaihtaminen pitäisi onnistua ilman että poistaa öljyjä koneesta. Näin joku kirjoitti. Mutta itse en luota siihen vaan vaihdan nämä kumpaankin kun tulee öljynvaihto eteen. Siinähän samalla se sitten vaihtuu hyvin. Toimenpide ei pitäisi olla hankala kun on sopivat työkalut. Sopivalla O-rengas piikillä nyppäsee vanhan stefan pois ja putsaa akselin ja kolon ulkoreunan. Sitten öljyää hieman akselia ja laittaa vaikka teippiä akselin pään spooreille, ettei niistä vahingossakaan tule stefaan uria, kun ujuttaa uuden stefan paikalleen. Ja se puoli stefasta jossa on jousi näkyvillä, tulee aina öljyä päin.
Vaiva on helppo havaita. Aina kun seisotat pyörää yön yli jossain, niin alla on pari tippaa öljyä sen jälkeen. Ärsyttävää jos esimerkiksi pihakivetykselle tulee öljyiset läikät.
Itse tiivistekään ei maksa kuin muutaman euron.
Pari tippaa paperille yön aikana.
Seuraava tippa jo tulossa
Heitin vaimon töihin autolla, niin ajelin "vahingossa" Motonetin kautta kotiin. Mukaan tarttui 4kpl Koyon laatulaakereita customin renkaisiin. Hyvä ehkä 100 000km mittariin tullessa vaihtaa laakerit, kun eivät maksaneet kuin 5.90e/ laakeri. Huomioi että esim Storm motorilla vastaava laakeri maksaa muistaakseni 12e/kpl. Katteet kohdillaan. Ebaysta en lähtisi laakereita tilailemaan. Kerran sieltä tilasin pari laakeria ja laatu oli todella huonoa. Klappia oli jo valmiiksi ja hionnasta näki että on tehty jostain roskatavarasta. Mopoihin ehkä menee, mutta ei moottoripyöriin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti