perjantai 31. heinäkuuta 2020

Kawasaki Vulcan 88, eli VN1500 tuli taloon

Kuten edellisessä postauksessani kerroin, niin kesän prätkäreissulla kaverin 1800cc intruderia testatessani iski niin kova ison customin kuume, että Honda CX500 lähti samantien vielä samana iltana myyntiin, kun kotiin oli palauduttu reissusta.

Kiinnostus hyväkuntoista CX:ää kohtaan oli niin kovaa, että pyörä lähti nopeimmalle noutajalle heti seuraavana päivänä. Turvallisia ja toimintavarmoja kilometrejä toivotan uudelle omistajalle. Hyvän pyörän sait.


Ja tästä eteenpäin...
Eihän sitä montaa päivää voinut ilman olla, kun se sopiva custom löytyi itselle Salosta. Matkaa parisen tuntia per suunta. Kaveri autoon mukaan ja toinen ajaa autolla takaisin ja toinen prätkällä.

Perillä saavuttiin kauniin idylliseen maalaismiljööseen, jossa oli peltoja ja pari tuhatta lammasta niillä käyskentelemässä.


Vanha herra joka custominsa myi kertoi siitä tarinaa.
Pyörä on mallia Kawasaki VN1500 ensimmäistä vuosimallia 1988, mutta rekisteröity 1989.
California malli, jota kutsutaan myös jenkeissä nimellä Kawasaki VN15 tai Kawasaki Vulcan 88.

Pyörä on tuotettu aikoinaan Amerikasta Saksaan, josta se on tuotettu suomeen 2001. 
Hän osti pyörän Iisalmen Delta-Autosta 2006, josta lähtien hän on pyörän omistanut viimeiset 14 vuotta. 


Pyörää on säilytetty kesät talvet isossa lämpimässä kuivassa hallissa ja sen voi uskoa, koska hapettumaa tai ruostuneita ruuvinpäitä ei juuri mistään hyppää silmille. Nätissä kunnossa kerta kaikkiaan. Ei mikään uudenkarhea esittelypyörä, vaan hyväkuntoinen siisti käyttöpyörä.

Mittarissa oli 31 000 mailia, eli noin 50 000 kilometriä. Edellinen omistaja on ajanut 16 vuoden aikana noin 10 000 mailia. Viimeiset muutamat vuodet pyörällä ei ole ajettu hädin tuskin ollenkaan.

Niin vaan se lähti käyntiin pihassa nätisti, mutta väristi hieman. Kuulosti ihan normaalilta Kawasakin ääneltä. Kaupat hoidettiin. Kahviteltiin. Juteltiin niitä näitä. Oikein mukava ukko ja hyvä fiilis jäi kaikille kaupasta.

Sitten kotimatka alkaa. Toki ensin piti päästä kebabille, kun nälkä iski.



Kebabilta tankkaamaan ja tuoretta 98 bensaa tankkiin. Muutaman kilometrin kuluttua ne ravistavat tärinät muuttuivat enemmän hienoisiksi värinöiksi. Liekö vanhaa bensaa ollut tankissa, kun olemus muuttui heti siistimmäksi. Aina parempi niin.

Parin tunnin kuluttua päästiin kotiin ja ilta menikin myöhäiselle.


Seuraavana päivänä katselin hetken pyörää ja ihailin mitä tuli ostettua. Mutta kuitenkin tuumasin, että pieniä muutoksia se tarvitsee. 


Tuo iso tuulilasi lähti ensimmäisenä irti.


Sen jälkeen vielä ohjaustanko piti vaihtaa vähemmän kottikärrymäisiin ja leveämpiin. Enemmän nykyaikaisen customin tyylisiin.


Yllä olevat alkuperäiset sarvet vaihtuivat alla näkyviin leveämpiin cruiser sarviin.





Nyt pyörä on enemmän minun tyyliseni. Vielä joutunee ostamaan raiserit, jotta saa pikkuisen lähemmäs kuskia vielä sarvet. Sitten on hyvä.

Sisällä oli vielä 1-2 vuotta vanha arvokas Motobatt akku. Vähäisen käytön takia iskin senkin vielä lataukseen pariksi päiväksi. 


Lopuksi vielä mittarilukemaa ylös mikä on oma lähtökohta.


Hieno pyörä kertakaikkiaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti