Posti toi hienon jännitemittarin, josta näkee voltit digilukuna sekä värillisinä palkkeina ulkokehällä. Mikäli jännie on 12.6V tai yli, näkyvät vihreät jännitepalkit. Muutoin näkyvät vain oranssit tai punaiset palkit.
Kun irroittaa jomman kumman kaiutinsuojan, niin paljastuu kaiuttimen yläpuolelta sopiva kolo, jota kautta vaihdetaan muunmuassa vilkun polttimo. Tuohon kohtaan sopivasti sen saa upotettua kaiutinmuovi-ritilään.
Ritilä irti ja mittailemaan, sekä mallailemaan.
Ensin hieman veistelyä taltalla, jotta sai nuo ulokkeet matalaksi ja sen jälkeen vielä kartio-poranterällä 29mm asti reijän teko.
Upotuksesta tuli hyvä. Johdot olinkin vetänyt aikaisemmin jo perille. Nippusiteellä vielä kiinni vilkun johtoihin, jotta johto ei vahingossa pääse putoamaan katteiden syövereihin. Johdon toinen pää menee releelle, joka saa suoraan akulta virtansa, kun avaimen kääntää ON-asentoon.
Sama rele tarjoilee jännitteen myös lämpökahvoille, sekä USB-laturille hanskalokeroon.
Kuinka osuikin sävyt hyvin yks yhteen mittariston valojen kanssa. Jännitemittari on oikein mukavasti samoissa sävyissä ja ajossa näkee, että lataako tarpeeksi, vai onko tulossa jotain orastavaa vikaa akulle tai jännitteensäätimelle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti