Katselin syksyllä jo, että aika ohuen näköiset on etujarrupalat. Jotenka kun tässä talvi on huoltoja tehty, niin tehdään samantien jarrutkin kuntoon.
Edessä vasemman puolen jarrupalat ovat täyspitkät ja olivat jo kuluneet hyvin. Ei ihan finaalissa, mutta vaihtokunnossa, koska uudet palat on jo hankittuna.
Toinen liukutappi oli ihan jumissa ja ruostemössöä täynnä. Vaati kunnon viilailut ja hiekkapaperit, että sai sen siistikuntoiseksi. Uudet rasvat sisään ja nippuun.
Satulan puhdistelua ja jarrupalat kiinnittävät liukutapit puhdistaen ja kevyt sipaisu rasvaa ja pakettiin. Vasen puoli valmis.
Oikean puolen liukutapit eivät olleet niin jumissa ollenkaan. Sama puhdistus ja rasvaus ja nippuun. Itse jarrupalat taas olivat ihan sitten loppuun ajettu.
Etu oikeat jarrupalat ovat tuollaiset malliltaan, joissa ikäänkuin puuttuu puolet jarrupalasta. Tämä siksi, että kun vasenta jarrukahvaa käyttää, se jarruttaa etu oikeaan jarrusatulaan, sekä takajarruun molempiin. Jottei tuolla jarrulla teho olisi liian etupainotteinen, niin jarrusatulasta puuttuu edestä toinen mäntä ja puolet jarrupalasta.
En löytänyt samanlaisia jarrupaloja pikaisesti, niin laitan tuollaiset täyspitkät tavalliset jarrupalat tähänkin.
Hyvin oli käytetty jarrupala loppuun asti.
Tässä vielä kuva oikean puolen jarrusatulasta. Siellä tosiaan on vain yksi mäntä puristamassa jarrupaloja yhteen.
Sitten vielä takapään jarrusatula. Sen rakenne onkin erilainen ja siinä ei ole liukupaloja. Kiinteä konstruktio. Jarrupalatkin olivat ihan kunnolliset ja paksut vielä. Puhdistusta ja paikalleen.
Sitten vielä uudet jarrunesteet ja ilmaukset ja operaatio on valmis.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti