torstai 6. huhtikuuta 2017

GL1100 jarruhuollon loppuunsaattaminen

Tulihan ne viimeisetkin jarruosat vihdoin. Nyt on kaikkien jarrujen mäntien öljystefat ja pölysuojat uusittu. Samoin osa liukutappien kumiosista. Uudet jarrupalat joka paikkaan. Myös vanhat kumiset jarruletkut vaihdettu uusiin teräspunosletkuihin. Jarrupääsylinterit puhdistettu ja huollettu, sekä viimeisimpänä takajarrupääsylinterin ja jarrunestesäiliön välinen letku uusittu.

On muuten yllättävän vaikea löytää letkua, joka kestää jarrunestettä turpoamatta, saati että jarruneste ajan kanssa tihkuisi läpi letkusta. Triumpheissa käytettyä 10mm sisähalkaisijalta olevaa letkua löytyi briteistä ja sitä laitoin. Seinämävahvuuskin on kunnon paksua kamaa. Letku oli niin pitkä, että siitä jäi vielä sen verran, että pariin wigniin saisi.


Laadukkailla klemmareilla letku kiinni ja jarrunesteet sisään ja ilmaamaan.
Poljinjarru olikin helpompi ilmata, mitä etupään käsijarrukahva. Koska linkitetyt jarrut, niin jalkajarru ottaa kiinni myös oikeaan etujarruun. Siitä oli hyvä aloittaa, koska se on kauimmainen jarru. Kauimmaisesta kannattaa yleensä aloittaa linkitetyissä jarruissa ilmaaminen.


Hyvä fiilis nyt kun wingissä on myös uudet hyvät jarrut. Enää ei ole paljon huollettavaa, kunnes wingi on täydessä iskussa kesän ajoihin. Uskaltaa lähteä vaikka kauemmaskin.

Sai vihdoinkin laittaa sivulaukut ja satulankin takaisin pyörään kiinni. Ahtaassa tallissa niiden sijoittaminen on aina vähän hankalaa, ettei tule naarmutettua niitä vahingossa. Ennen satulan asennusta puhdistin kaikkien satulan alapuolisten sähköliitosten kontaktipinnat ja vielä contact protectit päälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti