lauantai 12. maaliskuuta 2016

CX500 1979 kromiset venttiilikopat

Tällä viikolla olen nähnyt 5 motoristia. Nyt oli aurinkoiset pari päivää ja lumet sulaa rytinällä. Tuli kiirus itselläkin saada omaa pyörää nippuun. Piti ryhtyä edistämään pikkuhiljaa cx:ää kuntoon.

Sain laitettua uuden takarenkaan paikalleen ja samalla rasvattua takavanteen sekä kardaanin spoorit molybdeenirasvalla. Rasvasin myös sivujalan ja sekin liikkuu nyt huomattavasti livakammin.

Myös takajarrupalat tuli tarkastettua ja ne olivat kuin uudet. Lienee vaihdettu kertaalleen, koska käsittääkseni alkuperäisissä jarrupaloissa ei ole uraa.

Sain myös lähiaikoina tekemässäni osa-kasa-kaupassa kromiset venttiilikopat. Vaihdoin ne myös paikoilleen ja ero alkuperäismallisiin on huomattava. Kuvat eivät anna oikeutta miten hienot ne ovat.



Tässä on alkuperäinen venttiilikoppa


Tässä kromattu venttiilikoppa.


Ja lähikuvaa kromatusta venttiilikopasta. Korostuu hienosti tuon kromisen jäähdytysnesteputken rinnalla. Myös kaasuttimen kannet ja pohjakupit ovat kiillotettu.
Samalla asentelin paikalleen pakoputkiston kollektorin, eli H-palan.


Noita tankin teippauksia täytyy harkita, jos ne uusisi jossain vaiheessa.


Tässä toinen puoli.


Tässä vielä vanha ja uusi vierekkäin. Tästä ehkä eron huomaa parhaiten. Kromikoppaa ei ole edes pesty ja kiilloitettu, vaan se on vaan asennettu paikalleen tässä.


Jarrupalassa oli pintaa reilusti ja tupla-urat. Tälle ei tarvinnut tehdä mitään.


Tämän jälkeen saakin alkaa laittamaan pakoputkistoa paikalleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti