torstai 24. maaliskuuta 2016

CX500 1979 - Syylärinsuoja ja jalkajarrun akselin rasvaus

Tänään oli tarkoitus laittaa pakoputkia paikalleen. Kunnes huomasin, että jalkajarrun polkimen vääntämä akseli on mahdollista irroittaa vain, jos pakoputkiston kollektori on pois paikaltaan.

Onneksi en ehtinyt vielä laittamaan sen kummemmin putkistoa kiinni, joten ei kun irroittamaan kollektori. Tämän jälkeen jalkajarrun vääntämä akseli lähti nätisti irti vasemmalta puolelta vetämällä.
En ottanut kuvia tilanteesta, koska se oli niin likaista touhua. Puhdistin sen rungossa olevan käytävän, josta akseli menee läpi ja puhdistin sen akselin myös irtopölystä ja liasta. Tämän jälkeen rasvasin hyvin akselin ja työnsin sen paikalleen.

Samoin puhdistin sen akselin ja jarrurumpua painavan rautatangon välisen liitoksen ja rasvasin sen hyvin. Sitten jarrupoljin kiinni ja kaikki muutkin siihen liittyvät.

Ja voin kertoa, ettei ole yhdessäkään moottoripyörässäni näin hienosti jalkajarru palautunut. Se suorastaan napsahtaa voimalla ylös.

Pakoputkistoa täytyy asetella joku toinen ilta. Kollektorin asentelin takaisin paikalleen jo.

Syylärinsuoja tuli myös laitettua paikalleen ennen kuin alkukäyrät on paikallaan. Helpompi ruuvata kaikki ruuvit. Sopivan kiiltävä ja siisti syylärinsuoja sopii hyhin kromisten venttiilikoppien ja muiden rinnalle.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti