Hellettä +28'C ja tuli piipahdettua Mustalahdessa.
Pyöriä oli todella paljon ja jälleen kerran joka genrestä. Poimin pari omaa silmää miellyttävää erikoisuutta.
GL1200 GoldWing johon tehty ns. PoorBoy konversio.
Eli laturi on hajonnut, niin tuosta katteen kyljestä on veistetty pala pois ja sopivasti runkoon on pultattu joku auton laturi. Kampiakselin päähän on laitettu rulla ja siitä hihna laturille. Lataa ja toimii ilman, että tarvitsee pudottaa moottoria ja alkaa purkamaan sen enempiä. Tavallaan vähän kyseenalaista, mutta näitä on maailmalla paljon. Ensimmäinen minkä näen suomessa.
Sitten kuului kaukaa tuttu vinkuna. Heti tunnisti että Honda CX500 sieltä tulee.
Piti heti rynnätä jutulle. Oli hienon cafeen herra rakennellut talven aikana.
Erityisen tyylikäs tuo maalipinta. Punainen candy maalaus. Kuvat ei todellakaan anna oikeutta.
Aurinkoinen sää oikein pisti maalin hyppäämään silmiin. Hieno pyörä.
Takalokarin puute sai pyörän myös näyttämään tavanomaista paljon lyhyemmältä. Epäkäytännöllistä jos sade uhkaa, mutta empä tällaisella ajelisikaan kuin aurinkoisella kelillä.
Katsokaa nyt. Voi luoja mikä maalipinta.
1978 vuosimallin Honda GL1000 GoldWing.
Vanhempi herrasmies ajeli tällä paikalle ja kertoi sen olevan museorekisteröity.
Pakko myöntää että hienoin tonninen wingi jonka olen ikinä nähnyt.
Kaikki viimeisen päälle tip top. Kromit kiilsi ja maalit kunnossa.
Myös toinen GL1000 oli eksynyt paikalle.
Näitä kun katseli, niin näin GL1100 omistajana huomasi heti miten paljon
lyhyempi tämä tonninen on. Varmaan 10-20cm lyhyempi akselinväli veikkaisin
Varmasti yksin ajamiseen paljon ketterämpi ja mukavampi.
Ja kas oma viime talvena rakentamani cx500 cafe racer oli löytänyt myös Mustalahteen.
Kyllä... edelleen oma silmä lepäsi siinä. Ehkä olisi pitänyt maalauttaa nuo vanteet vielä mustaksi.
Muutoin se ei kyllä kaipaa yhtään mitään. Ja pakoputki kuulosti siltä, että se lotkotus pitäisi näissä olla jo tehtaalta lähtiessään. Cherry Bomb on ihan oikea änkkäri näihin. Hieno ääni. Melkein tuli katumus.
No näitä voi aina rakennella lisää jos oikein rupeaa siltä tuntumaan.
Yksi erikoisimmista oli tämä (ilmeisesti) HD. Takalokarista en sano mitään, mutta putkisto oli hienosti rakennettu. Kaksi alkukäyrää yhdistetty tuohon torveen, joka tulee suoraan alas. Hieno.
Ja jalkajarrun pääjarrusylinteri oli hienosti suoraan polkimessa. Empä ole moistakaan ennen nähnyt.
Ajoasento ehkä matalampi mitä missään koskaan näkemässäni pyörässä. Ei matka-ajoon. Satunnaisiin piipahduksiin jäätelökioskille sen 10-20 kertaa vuodessa ja vain hellekeleillä.
Hieno laite. Se näissä on hienoa, että jokaiselle löytyy jotakin. Kaikkien ei tarvitse olla suoraan kaupasta olevia standardipyöriä, vaan omaa visiota voi toteuttaa. Koskahan EU nappaa siihen stopin?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti