Homma alkoi sillä, että vanha bensasuodatin ruuvattiin telineensä kanssa irti. Edellinen suodatin oli Emgo suodatin. Kuvassa tuo ei läpinäkyvä. Meinasin ostaa samanlaisen, mutta löysin netistä tarinaa, että kannattaa varoa juuri näitä emgon bensasuodattimia. Että niiden suodatin irtoaa sisällä paikaltaan ja sen jälkeen kaikki se kertynyt sonta + liimauksessa käytetty aines lähtee suoraan bensan mukana kaasariin. Tästä oli paljon puhetta netissä, joten en sitten ottanut riskiä.
Halusin mielummin läpinäkyvän suodattimen. Ja sattumalta läheisessä sekatavarakaupassa oli juuri 6mm letkulle sopiva melkein saman mittainen suodatin. Kuvassa tuo läpinäkyvä. Sen ostin ja se sattui menemään vielä sopivasti tuohon telakkaankin.
Uudet letkut uusilla klemmareilla kiinni. Täytyy ensiajoon ottaa mukaan ruuvimeisseli sekä pitkä letkunpätkä, joka jäi ylimääräiseksi. Koska suodattimen sijainti on suoraan moottorin yläpuolella ja väliä moottoriin on vain noin 1-2cm. Ei tiedä miten tuon suodattimen muovi on tehty kestämään kuumuutta. Mikäli se sulaa ja bensat valuvat pihalle, niin ne valuvat vain varatankille asti ja voi korvata tien poskessa pitkällä letkulla väliaikaisesti suodattimen, että pääsee tankille ja kotiin. Kovalta muovilta vaikutti käteen, mutta muoveissa on eroja.
Uudet letkut paikallaan. Näyttävät melko huomaamattomilta, mutta tosi tyylikkäiltä kangaspäällysteisinä.
Vanha emgon suodatin oli sisältä ihan mustia kikkareita täynnä. Ja metallirinkulan hapettumasta päätellen aika vanha. Ehkä oli aika vaihtaa jo. Sisällä oleva suodatin pitäisi näissä olla oranssi. Mutta kun päädyistä katsoi sisälle, niin näkyi vain pikimustaa. Jos sisus tosiaan irtoaa näissä satunnaisesti, niin matka saattaa keskeytyä siihen, että tuo kaikki sotku pääsee kaasareihin ja tukkii suuttimet.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti