keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

Reissaamisia

Kesän lämpimät koitti vihdoin ja aikaa iltaisin on töiden jälkeen löytynyt, niin on tullut tehtyä muutama pieni päiväreissu.

Ensin tuli käytyä 170km päivälenkki, joka kulminoitui Seitsemisen kansallispuiston läpiajoon. Jossain kohtaa huomasin, että asfaltti päättyy ja alkaa soratie. Google-auto on näppärä myös iPhonessa, kun voi tarkistaa että kuinka pitkälle sitä soratietä piisaa. No tällä kertaa säästin 40-50km koukkauksen ajamalla 10km soratietä. VIRHE!
CX ei tosiaankaan ole mikään sorateiden ruhtinas, vaan todellinen asfalttisoturi. Tiellä pysyminen mutkikkaalla, kuoppaisella ja 2m nousuja ja laskuja sisältävällä soratiellä oli yhtä tuskaa. Matkanopeus 30-50km/h koko tuon 10km pätkän. Yhden kerran mutkassa oli niin pyöreitä kiviä, että ei vaan voinut kääntää ja ei kaukana ollut ettei menty mutkasta pitkäksi, vaikka vauhtia ei juuri ollut. Onneksi ei tullut autojakaan vastaan, koska siinä mentiin jo vastapuolen kaistalle. Eikä muuten tullut yhtään autoa, mopoa saati eläintäkään vastaan koko 10km sorapätkällä tuolla hevonkuusessa.

Eli vastedes mieluusti vain asfalttiteitä pitkin.

Seitsemisten kansallispuiston harjulla.

Viljakkalan siltoja ihailemassa.


Toisena päivänä tuli lähdettyä oikein porukalla ajelemaan. Suunta kohti Sappeeta. Tampereelta Sappeelle ja takaisin noin 110km yhteensä. Mentiin harjun huipulle asti ja komiat oli maisemat. Tie olisi ollut varsin mukavaa mutkapätkää, mutta melkoisia routavaurioita oli matkalla harjulle.

Sappeen huipulla.


Mustalahden tiistai-iltojen motoristitapaamisissa näkee välillä jos jonkimoista pyörää. Eilen vastaan tuli yksi pikaisesti katsottuna priimakuntoinen sininen cx500. Harmi ettei hän ollut pysäyksissä. Olisi ollut hauska vaihtaa muutama sana.

Pysäyksissä satamassa oli yksi selvästi kesälomaa viettävän matkalaisen cx500. Tämänkään omistajaan en törmännyt. Harmillista. Tästä pyörästä olisi ollut hauska keskustella hieman enemmänkin. Pyörän varustuksiin kuului mm. onkivapa, aurinkolasiteline, juomateline, radio, lisävaloja sekä kynäteline. Mikähän malli lienee kyseessä, kun penkki oli selvästi matalampi ja takarengas oli sitä pienempää mallia, mikä löytyy custom cx500:sta? cx500 deluxe jota myytiin ainakin jenkkilässä sisältää nämä muutokset. Mutta deluxessa on myös kromatut venttiilikopat, joita tässä ei ollut. Ja deluxea ei kait euroopassa myytykään. Kilven perusteella (ei eu-logoa) voisi kuvitella että tämä pyörä on ollut Suomessa alusta lähtien rekisteröitynä.

Klikkaa kuvat suuremmaksi.




Mikäli cx500 harrastajia käy tiistaisin mustalahdessa, niin tulkaa nyt ihmeessä nyppäämään oranssin cx500 pyörän omistajaa hihasta. Mukavahan näistä olisi turista ja kuulla toisten kokemuksia.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti