torstai 19. heinäkuuta 2012

Kahvatupit vaihtoon ja muuta juttua

No lopulta meni hermo noihin alkuperäisten näköisiin feikkikahvatuppeihin. Ne oli niin kumista materiaalia, että nuljuivat vaan ajossa ja kuluivat kovaa vauhtia. Hyvä grippi ei siinä, mutta ihan liian pehmoista kumia. Made in China vaihtui nyt Made in Japan laatuun. Tilalle tuli Beston retromalliset kavatupit. Voi veljet, että voi kumissa ja kumissa olla eroa. Huh huh! Bestonit vaikuttavat kimmoisalta, hieman pehmeältä ja ajan hammasta kestävät varmasti erilailla. Mukavalta tuntuu myös käsissä tuo tynnyrimäinen kuviointi. Ja vaikka tupet ovatkin paksut, niin hienosti kahvalämppärielementit nämäkin saivat kuumaksi.


 
Uusi ja vanha. Eron huomaa. 


Samalla kun tuli kahvojen kanssa kikkailtua, niin tuli tarkasteltua tuota jarrunestesäiliötä. Kuten valkoisen muoviosan ja mustan alumiiniosan liitoksessa huomaa, niin siitä kohtaa on maalia lähtenyt. Syynä tähän se että tämä osa pakkasella vuotaa jarrunestesäiliötä. Ei vuoda lämpimällä. Mutta viime talvena jouduin pakkasessa pikkuisen tätä säilyttelemään, niin siinä tuo tuli huomattua. Varmasti jossain vaiheessa ryhtyy vuotamaan lämpöisenäkin. Kuvasta ei erota, mutta samalla huomasin että tuo mäntä, johon jarrukahva painaa alkaa olemaan tiensä päässä. Siellä on joku tiivistekin ja se näyttäisi repaleiselta. Ties vaikka sieltäkin ryhtyisi jarrunestettä jossain välissä tuuppaamaan.


Eikä tuo säiliön muoviosakaan enää uudelta näytä :( Pientä halkeamaa koko säiliö täynnä. Klikkaa kuva suuremmaksi, niin huomaat. Kunnon puristuspaine ja muutaman vuoden lämpötilavaihtelut vielä, niin ties vaikka räjähtäisi kesken ajon käsiin koko säiliö. Pistää miettimään että kun ne teräspunosletkut odottaa vaihtamista hyllyssä, niin pitäisikö kylmästi vaihtaa tuo koko jarrukahva-asetelma vaihtaa kokonaan uuteen. Jarrujen kanssa ei kuitenkaan olisi hyvä leikkiä. Ne jos jonkun pitäisi olla viimisen päälle kunnossa. Ja kun museoon tätä en ikinä aio laittaa, niin se on ihan sama jos tuohon tilaa jonkun toisenlaisen jarrusetin.


Satulan nahka on muuten hyvässä kunnossa, mutta etuosassa on noin 5cm viilto. Syksyllä sen teippasin ja hyvin kesti tähän asti. Nyt oli aika uusia teippaukset :) Mustaa Gorilla-teippiä vaan kunnolla ja hyvä tulee. Tuota ei kannata lähteä enää nahkoittamaan uudelleen, koska alustapelti alkaa myös olemaan reunoilta nahkan alta läpiruosteessa. Rutina vaan käy kun sitä käsillä heiluttelee. Sitten kun tästä aika jättää, niin tilalle jotain cafe racer tyyppistä penkkiä ja pyörän madallus. Tai sitten David Silver Sparesilta kokonaan uusi penkki muovisella alusosalla 115€. Mutta vielä tällä menee hyvin kesän tai parikin.



No onko se nyt niin paha :D

Mutta tuota jarruhommaa pitää pohtia kyllä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti