sunnuntai 22. toukokuuta 2022

VN750 ignition coil wiring mod starttikipinän tehostamiseksi

Johdotuksia läpikäytäessäni muistelin tehneeni VN1500 pyörään sytytyspuolille uudet johdotukset ja saaden paljon paremman starttikipinän.

VN750 pyörässäni ajattelin mitata myös onko puolille paljon häviötä akulta tullessa.

Häviö oli 0.5 - 0.7V luokkaa. Eli ihan merkittävä häviö tässäkin. Päätin tehdä vastaavalla tavalla uudet johdotukset akulta sulakkeen läpi ja releen kautta kummallekin puolalle. Heräte releelle toisen puolan alkuperäiseltä plussajohdolta. 

Takasylinterin puola on heti tuossa vieressä. Ei vaan näy tästä kulmasta. 


Etusylinterin puola sijaitsee tankin alla vasemmalla edessä. Sinne piti vetää vähän pidempi matka punaista johtoa. 


Mittaus ja puolille menee nyt täydet jännitteet mitä akultakin löytyy. Ei ainakaan voi vaikuttaa kipinään heikentävästi, sillä sai tässäkin vääntää tyhjäkäyntiä tämän jälkeen pienemmälle. Ilmeisesti palaa sen verran paremmin tulpan kanssa bensa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti