Tällä tarkoitetaan, ettei kromeista paljon iloa ole, jos pyörä jää tienposkeen.
Mutta koska kyseessä on Honda, niin en ole niinkään huolissani :)
Toiset ovat sitä mieltä, että suotta kromeja ja krumeluureja moottoripyöriin laittaa. Moni haluaa että pyörä on mahdollisimman kevyt ja ei mitään turhia kilkkeitä kiinni.
Itse taas tykkään, että wingissä saa olla kromia ja valoja. Se jotenkin sopii wingiin. Toki joku roti siinäkin. Välillä näkee wingejä peitettynä kromilla ja krumeluureilla, ettei meinaa tunnistaa wingiksi enää.
Mutta jos joku on varmaa niin se, että kiiltävään mustaan pyörään sopii AINA kromi.
Mustasta nakuwingistäni puuttui imukurkkujen päälle laitettavat kromit. Niitä metsästelin ebaysta ympäri maailmaa, mutta harvassa tuntuvat olevan. Ja jos löytyy, niin on aivan käsittämättömissä hinnoissa. Likemmäs 100 euroon mennään.
Jälleen kerran oli onni matkassa ja löytyi ihan kotisuomesta avaamaton paketti. En voi ymmärtää, miten edes löytyy yli 30 vuotta vanha avaamaton paketti. Saati että se löytyy vielä suomesta. Hinnaksikin jäi vaivaiset 40 euroa postikuluineen.
Oli muuten melkoinen homma repiä tuo muovi irti kromeista. Vuosien saatossa kumi on niin jässähtänyt kromien sileään pintaan, että meni valehtelematta 20-30 minuuttia, että sain revittyä ilman teräaseita muovin kromeista irti. Peukalokin oli ihan kipeä operaation jälkeen. Mutta kyllä kannatti. Alta paljastui täysin naarmuttomat ja tosi hienossa kiillossa olevat kromiset imukurkkujen suojat sekä nippu kromisia ruuveja ja prikkoja.
Otin vielä kuvan sivusta, ennen kuin rupesin asettelemaan uusia paloja paikalleen.
Tässä näkyy imukurkut paljaana.
Ja tässä kromisuojat ovat jo paikoillaan. Kyllä ne mielestäni siihen kuuluvat.
Samalla tuossa imukurkkujen kromien yläpuolella olevat 4 ruuvia vaihtui kromisiin.
Pieniä asioita, mutta tekevät pisteen iin päälle.
Tässä alkaa tuntumaan että venttiilikopat näyttävät ihan tylsän harmailta, vaikka todellisuudessa ne ovat tosi siistissä kunnossa. Niitäkin saisi kromattuna ja sopisi tähän hienosti.
Ei tiedä vaikka joskus sellaisetkin tulisi halvalla vastaan.
Krominen ruuvi ja vanha ruuvi vierekkäin.
Tätä wingiä edeltävään wingiin asensin juuri ennen vaihtoa ne uudet 800e arvoiset Motadin rosteriputket. Vähän harmitti tavallaan luopua niistä tässä vaihdon yhteydessä.
Mutta tässäkin kävi lopulta hyvä tuuri. Sattumalta joku myi tori.fi palvelussa vähän ajettuja uudenveroisia Motadin rosteriputkia GL1100 wingiin edullisesti. Hetken mietin, että pitäisikö ne ostaa vaikka alkuperäiset kromiset putket eivät vielä vuoda. Mutta wingien putkistoissa tulee väistämättä vastaan iän myötä se, että ne rupeavat parista tietystä kohdasta väistämättä vuotamaan. Tuntuu sama ongelma olevan kaikissa GL1100 putkistoissa, mitkä olen nähnyt. Joten päätös oli helppo. Ostin rosteriputket jemmaan varastoon ja aikanaan kun tästä putket pettää, niin vaihdan ne sitten paikalleen. Nykyiset putket voi kestää vielä vuosia hyvällä tuurilla. Mutta eihän sitä tiedä 5-10 vuoden kuluttua, saako 40-45 vuotiaaseen pyörään edes enää rosteriputkistoa mistään. Ei ehkä markkinat kuitenkaan niin vanhoihin pyöriin ole enää niin suuret, että jossain kohtaa niidenkin valmistus varmasti lopetetaan.
Kyllähän näistäkin sai pikkuisen maksaa. Ei nyt ihan täyttä hintaa, mutta paljon kuitenkin. Uudet maksaa 700-800e. Ompahan yksi huoli vähemmän tulevaisuudessa.
Hyvin oli paketoitu. Superlonia vielä teipattu joka putken pätkän ympärille.
Kiitos vaan myyjälle.
Ensikertaan...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti