lauantai 10. toukokuuta 2014

GL1100 Kierroslukumittarin vaijerin stefa vuotaa öljyä

Pahoittelut kuvien puuttumisesta. Googlen picasa palvelu sekoili ja kadotti suuren osan ruskeaan wingiin liittyvistä kuvista. Joten osa blogiteksteistä on ilman kuvia.


Koneessa on nyt viikon ollut Delvac öljyt ja nyt vasta pääsin ajamaan. Ilmeisesti öljyt ovat imeytyneet sen verran kivasti kytkinlevyihin jne, koska vaihteet tuntui loksahtavan paljon paremmin paikoilleen. Huomattavasti parempi nyt kuin ennen öljynvaihtoa.

Ihmettelin kun oikean ajosaappaan varpaille tulee aina öljytippoja. Olen parin ajon jälkeen aina pessyt sylinterin pohjan brake cleanerilla ja silti on tippoja tullut. Mutta sylinterin pohja on nyt ollut puhdas. Mikä on hyvä homma, koska ei tarvitse lähteä vaihtamaan kannentiivisteitä tai venttiilikopan tiivisteitä.

Tänään löytyi syyllinen. Se on kierroslukumittarin vaijerin pyörittäjän stefa. Onneksi se on tässä helpompi vaihtaa kuin CX:ssä. Tuosta vaan pari ruuvia irti ja bensapumppu lähtee irti ja siinä se stefa sitten jo kurkistaakin vaijerin alla. Täytyypä tilata osa.






Tuosta tuo bensapumpun kromikuori irti.


Paljastuu bensapumppu ja sen alle menee kierroslukumittarin vaijeri.


Sivulta näkee, miten öljyinen se kohta on. Kromi peitti hyvin tuon öljyn, 
eikä tuota aluksi tullut siksi huomattua.


Läheltä kun katsoo niin hyh...


Eli osa tilaukseen.

Honda 91256-425-003 OIL SEAL --- OIL SEAL (4.8X14.5X5)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti