Ensimmäisenä poikkirauta satulan alapuolelta takaosasta runkoa rälläkällä irti.
Koska satulan ja rungon väliin jää noin 5cm korkea rako muuten ja se ei näytä kovin hyvältä ja linjakkaalta. Kuten tästä kuvasta voidaan todeta.
Kun poikkirauta on paikallaan niin satula nousee jyrkkään kulmaan takaviistossa ylös.
Siispä tarkka mittaus kumpaankin sopivaan kohtaan ja rälläkkä tai rautasaha laulamaan.
Siitä vaan kylmästi poikki
Satulan koe sovitus. Paljon linjakkaampi istumaan. Harmi että kamera oli vinossa kuvatessa. Näyttää kuin edelleen olisi perään päin satula pystyssä. Mutta ei se ole. Lattiasta näkee että kuva on vino.
Satula pitää kiinnittää takaa kuitenkin johonkin. Runkoputkien päälle takaosaan täytyy hitsata 2-3mm paksu ja 2-3cm leveä lattarauta satulan tueksi. Satulasta lähtee pultit alaspäin ja lattarautaan ne saisi hyvin kiinnitettyä vaikka siipimuttereilla tai tavallisilla muttereilla. Samaan kohtaan takalokarin saa kiinni. Kuvassa tuollainen satulan mukana tullut rauta jolla vähän testailen miten se kannattaisi kiinnittää.
Eli sellaista seuraavaksi tulossa. Samalla hieon nuo kaikki ruosteet pois ja annan uutta
mustaa maalia runkoon noiden pintaruosteiden tilalle. Onneksi mikään kohta ei ollut
ruostunut läpi asti. Pintaruostetta vain siitä kun pyörä on seisonut muutaman vuoden edellisen
omistajan pressutallissa ulkona. Ilmankosteus tehnyt tehtävänsä.
Samalla täytyy miettiä millä tulppaisi nuo reijät.
Tulossa myös takavilkkujen kiinitystä sekä uusien takaiskareiden asennus vanhojen tilalle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti