Tuossa samalla kun tuli haarukkaöljyt vaihdettua, niin huomasin että ohjauslaakeri vetelee viimeisiään. Mittarissa on 115 000km tai sinnepäin ja luultavasti alkuperäiset ohjauslaakerit. Joten ei ihme, jos noin pahasti nykii. Kun paikallaan oli rengas ja iskarit, niin tuota ei huomannut. Ohjattava massa oli kai niin paljon suurempi, ettei sitä huomannut jos osat olivat paikallaan.
Pistin tämän videon jenkkipalstallekin ja kysyin mielipidettä, niin ekat kommentit olivat, että vaihda ohjauslaakeri HETI! Ja laittoivat jumalauti vielä cx500 wikiin tuon videon linkkinä hyvänä esimerkkinä, mihin kuntoon voi pahimmillaan ohjauslaakerit mennä :D
Jotenkata... tilaukseen lähti puolen päivän googlettamisen ja tarinoiden lukemisen jälkeen uudet hyväksi todetut ohjausiskarit. All Balls tapered steering head bearing nr. 22-1011
Siinä tulee mukana alapäähän pölysuojan alle tuleva prikka, joka saa tiivistyken kuntoon. Läheskään kaikissa sarjoissa ei kuulemma sitä tule. Ja se prikan koko on sellainen, ettei niitä myydä. Se on reissu koneistamolle tilaamaan sopivaa, jos ei tilaa oikeanlaista settiä kerralla.
Eli ohjauslaakereiden vaihtoa sekä teräspunosletkujen vaihtoa tiedossa kuukauden sisään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti