Museotarkastettu Honda Goldwing GL1100 vuosimallia 1983 Candy Regal Brown
- Myyty
2014 marraskuu - 69 747 km.
- Uusi Motad pakoputkisto. Rosteria, eli käytännössä ikuinen.
- Keskituen akseli rasvattu
2014 elokuu - 68 659 km.
- Venttiilien välykset tarkistettu ja säädetty.
- Kaasuttimet synkronoitu.
- Uudet sytytystulpat NGK DPR8EA-9 (Oikeat 1983 vuosimallin wingiin)
2014 elokuu - 68 396 km.
- Museotarkastettu
2014 elokuu - 68 396 km.
- Starttimoottori avattu, puhdistettu, kontaktit putsattu ja kuori maalattu vannehopealla.
- Jalkatappien varret, sivujalka ja syylärin suojaritilä maalattu mustaksi.
- Samoin etukatteen tukiraudan ruosteet pysäytetty ja maalattu mustaksi.
2014 toukokuu / Kesäkuu - 66 877 km.
- Moottorin sisäpesu STP Engine Flush aineella moottoriöljyn seassa.
- Uudet Mobil Delvac Super 1400 15W-40 moottoriöljyt + suodatin.
- Uusi bensaletku, joka ei kestä pitkäaikaista käyttöä 95E10 bensaa, mutta käytän aina 98E5 bensaa. Myös uusi polttoainesuodatin.
- Uusi ilmansuodatin.
2014 kevät - 66 027 km. Käyttöönottohuolto täydellisenä!
- Kaikki jarrusatulat avattu, stefat vaihdettu, jarrumännät kiilloitettu ja paikat puhdistettu. Linkki 1. Linkki 2.
- Uudet jarrunesteet GL4 niin etujarrupääsylinteriin kuin takajarrupääsylinteriin.
- Edestä oikean puolen jarrupalat vaihdettu, koska iskariöljy oli öljynnyt sen kokonaan.
- Muissa oli hyvät jarrupalat vielä.
- Teräspunos jarruletkut eteen ja taakse. Jarruteho parani varmaan 300%
- Etuiskarien purku kunnolla ja puhdistus.
- Uudet 10W haarukkaöljyt sisään sekä uudet stefat ja pölysuojat. Myös pohjassa olevat kuusiokolopultit uusittu.
- Etuiskareissa oli paremmat progressiiviset jouset Hondan alkuperäisten kahden jousen tilalla. Hyvä homma, koska näiden kanssa ei tarvitse käyttää paineilmaa ollenkaan.
- Kaikki mahdolliset sähköliitokset puhdistettu ja voideltu contact protectilla.
- Uusi vilkkurele reistaavan alkuperäisen tilalle.
- Etumaski irroitettu ja pyörästä tehty nakumalli, jonka vuoksi uusi krominen umpio sekä Dual filanment vilkut.
- Jäähdytysnesteet vaihdettu.
- Nokkahihnat vaihdettu uusiin Gates merkkisiin. (edelliset olivat kuluneet Mitsuboshit)
- Kiristäjärullat vaikuttivat vielä ihan hyviltä, joten ei vaihtoa suotta.
- Alkuperäinen liuskasulake 30A meni pienellä tökkäsyllä poikki, joten tilalle heti uuden mallinen sateen kestävä sulakerasia ja normaali 30A lattasulakke, jota myydään joka paikassa.
- Uusi 20AH akku. Euroglobe 12V 20AH "Y50-N18L-A" (P206 x L91 x K164 mm)
- Feikkitankin alle ylimääräinen rele kahdella lähdöllä. Samoin 4 sulakkeen rasia lisälaitteita varten
- - 5 voltin usb-laturi asennettu navigaattoria varten
- - Kahvalämppärit
- - Töötti
- Kardaanin nipasta prässillä molybdeenirasvaa noin 8 pumppausta.
- Kardaanin ja takavanteen hammastukset tarkistettu ja voideltu Hondan moly 60 pastella
- Uusi etukumi ja uusi takakumi
- Uusi satula (30v vanha alkuperäinen, mutta vain 1 vuoden käytetty)
- Moottoriöljyt Delvac Super 1400 15W-40 + uusi öljynsuodatin
- Kardaaniöljyt Teboil Fully Syntethic Hypoid 75W-90 (API GL4/5)
- Mittarinpyörittimen vaijerin stefa polttoainepumpun alapuolella vaihdettu. Falskasi öljyä kengälle.
- Samalla mittarinpyörittimen hammastukset rasvattu molybdeenirasvalla.
Ostettu 1.2014 - 66 027 km.
- Tuotettu Hollannista Harley Davidson liikkeestä, jossa seisonut nurkassa hieman yli vuoden ilman ostajaa. Ostajaa ei ole löytynyt, koska jarrut jumissa. Kukaan ei tahdo ostaa prätkää liikkeestä, jos sitä ei pysty ajamaan liikkeestä kotiin. Mielummin ostaja kävelee seuraavaan liikeeseen hakemaan ajokelpoisen. Koska itse olin valmis tekemään remonttia, niin päätin tämän ostaa sopivaan tinkihintaan.
- Päällisin puolin tosi hyvässä kunnossa. Myös jarrulevyjen sekä muiden kumisten ja muovisten osien vähäinen kuluminen antaisi osviittaa, että pyörällä tosiaan on ajettu 30 vuoden aikana vain 66 000 kilometriä. Kaikki sähköt toimivat hienosti ja renkaissakin on pintaa hyvin. Tosin renkailla on ikä tullut täyteen jo aikoja sitten. Etukumi oli 19 vuotta vanha. Takakumi melkein yhtä vanha. Tämäkin antaa osviittaa, että wingillä ei ole paljon ajeltu, vaan on pidetty hyvänä tallissa. Hyvä ostos.
Hieno peli, eikun mukaan kerhoon.
VastaaPoistaOnhan se tosi hienossa ja asiallisessa kunnossa! Ajan mukainen peli. Eiköhän laiteta WS 2015 kehiin? :)
VastaaPoistaSelailin vanhoja wingejä netistä ja tämä blogi tuli vastaan.
VastaaPoistaErittäin nätti peli!
Moikka, Kiitos kehuista. Tapana on ollut pitää omat ajokit siinä kunnossa, että kehtaa ajaa ja esittää muille. Kun tekee itselle, niin aina parasta. Tosin tämä Wingi oli tuossa hetken aikaa myynnissä ja voi olla, että vaihtuu tuossa ylempänä kirjoitelleen Akin kanssa kelien lämmitessä päittäin sopivalla vaihtosuhteella hänen saman ikävuoden 1983 naku GL1100 wingiin. Eli samanlaiseen katteettomaan.
PoistaNimimerkkisi kuulosti tutulta ja veikkaan että ollaan kirjoiteltu aikoinaan samalla skootteri-foorumilla. Jostainhan tämä harrastus lähtee :) Turvallisia ajokelejä sinne!
Tuollainen naku vanha wingikin on asiallisen näköinen kapine, sellainen ajaton.
VastaaPoistaIhastelin sellaista aikanaan Turun hymyilevän motoristin kevätpäivillä ja ihmettelin silloin osien saatavuuden perään. Kuvittelin tilanteen jo olevan sellainen, että osia on jo itse sorvattava. Kuinka väärässä olinkaan! :D
Juu, huomasin kanssa, että samalla foorumilla ollaan kirjoiteltu ja minä siellä vieläkin lojun, kun tuosta moposkootterista en näemmä luovu. Pirun mukava vekotin kauppareissuilla ja muilla lyhyillä pyrähdyksillä kaupungilla.
Turvallista ja aurinkoista tulevaa ajokautta sinnekin!
Joo se on yllättävää, miten paljon varaosia näihin vielä saa ja jopa ihan uutena. En näe oikein ongelmaksi asti vielä varaosien puutetta. Ja jos ei uutena saa, niin ebaysta kyllä viimeistään löytää.
PoistaRompetoreilta on ihan turha osia näihin ostella. Suomalaiset tahtovat olla sellaisia, että jos ovat itse ostaneet jonkun osan hyllyyn 10 vuotta sitten 100 eurolla, niin siitä on saatava rompetorilla se 100 euroa vähintään takaisin, vaikka osalla ei itselle olisi mitään käyttöä. Ja vaikka nykypäivänä ihan saman osan saisi uutena postitettuna kotiin 50 eurolla.
Tahtoo vaan olla nykypäivänä niin paljon helpommaksi tehty se tilaus ulkomailta verrattuna siihen, että samat äijät yrittää kovalla hintaa myydä varastojaan tyhjäksi ympäri suomea aina rompepäivillä. Aikoinaan varmaan ollutkin kultaakin arvokkaampi sellainen äijä, jolla on varastossa kaikkiin pyöriin osia. On saanut vapaasti hinnoitella osansa. Mutta nykypäivänä jos sellainen herra meinaa osilla kauppaa tehdä, niin hintaa on kylmästi laskettava. Nettitilaus kun on vain pari kliksautusta parhaimmillaan. Mutta suomalainen on suomalainen :)
Toki poikkeukset laatuosien ja harvinaisten osien kohdalla ymmärrän. Myös sen ymmärrän, että jos pyörä on laitettu kuntoon rakkaudella ja käytetty viimisen päälle hyviä osia. Tehty niinsanotusti itselle ja kenties museoitukin. Jos sellaisen laittaa myyntiin, niin hinta tottakai saa olla jotain ihan muuta mitä perus ajopyörässä, jossa on sitä niin sanottua "käytön jälkeä".
Hienoja vehkeitä nämä vanhat pyörät.
Oli sitten naku tai katettu wingi, tai jokin muu vanha pyörä, niin kyllä väkisin harrastuksena tulee myös korjaus ja huoltaminen. Varaosia löytyy kyllä vielä, niin uusia kuin käytettyjä. Itse aina kokenut, että toinen puoli harrastuksesta nimenomaan on tuo rassaaminen. Silloin ainakin tietää, missä kunnossa oma pyörä on ja mitä tarvii tehdä tulevaisuudessa. Eikä meillä Suomessa tuo ajokausi ole hyvin pitkä..
VastaaPoistaToivotaan, että kohta päästäisiin taas vaan ajelemaan!