Honda CX500 Standard. Valmistettu 1978, Rekisteröity 1980
5.10.2013 - 119 900km
- Shania myytiin uudelle omistajalle. Turvallisia kilometrejä.
15.8.2013 - 119 211km
- Mittarinpyöritin etunapaan vaihdettu
2013 Kevät - 117 260km.
- Moottoriöljyt vaihdettu- vuotavan vaihdepolkimen akselin stefa uusittu- starttimoottori avattu ja putsattu. Tuli varmaan pari ruokalusikallista mustaa pölyä.
- Jäähdytysnesteet uusittu
- Kromisen jäähdytysnesteputken vuotava o-rengas vaihdettu.
- Rikkonainen satulan pinta vaihdettu uuteen ehjään
- Etuiskareiden purku. Puhdistus sisältä. Uudet 15W haarukkaöljyt sekä uudet stefat ja pölysuojat.
- Uudet ohjauslaakerit. All Balls 22-1011 neulalaakerit.
- Teräspunos jarruletkut + uudet jarrunesteet + jarrupalat + uusi jarrukahva
19.7.2012
- Beston-kahvatupit kuluneiden sekunda tuppien tilalle
4.6.2012 - 116 010km.
- Akku vaihdettu uuteen 14Ah malliin. Suurempi ei mahdu, tässäkin oli sijoittamista kerrakseen.
14.4.2012 Kevät - 115 055km ennen ajoonlähtöä huolto.
- Venttiilien välykset säädetty. Imu 0.10mm pako 0.12mm. Ohje
- Jakoketjun kiristin säädetty sekä tarkistettu. Jakoketju ilmeisesti vaihdettu viimeisen 10-20tkm aikana, koska kiristysvara on vielä liki täydet. Uskon että jakoketjua ei tarvitse vaihtaa 40-70tkm sisällä.
- Vaihdettu vuotava venttilikopan pultin tiiviste oikealla puolen. Se lähempänä kuskia oleva.
- Öljyt (15W-40) sekä uusi öljynsuodatin vaihdettu.
- Kardaaniöljyt vaihdettu (80W-90)
- Gammatronix led-volttimittari mittaristoon
2011 Syksy - 115 055km ns. oston jälkeinen huolto.
- Uusi etukumi Dunlop Arrowmax GT501 + tasapainotus (Rengasneliö)
- Takavanteen kardaanille menevät boorit voideltu vaseliinilla
- Uudet 6302RS2 etupyörän laakerit (koyo 1kpl ja fag 1kpl)
- Uudet 6302RS2 takapyörän laakerit (koyo 2kpl)
- Uusi läpinäkyvä premium bensaletku (Stormilta)
- Uusi IgniTech CDI-boksi (virrat releytyksen kautta) (Tsekeistä)
- Vasen pakoputken lämpösuojakilpi ostettu ja asennettu (Saksasta)
- Oikea pakoputken lämpösuojakilpi ostettu ja asennettu (Amerikasta)
- Akun läheltä ja satulan alta liittimien kontaktit puhdistettu ja suihkittu contact protectilla
- Uusi elektroninen vilkkurele etulampun alle vanhan tilalle
- Smd led-polttimot jarruvaloihin 1157-kanta (2kpl)
- Smd led-polttimo kilpivaloon 1156-kanta (1kpl)
- Led-mittaristovalot asennettu (paitsi neutral-valo) Ba9s-kanta (8 kpl)
- Uusi kytkinvaijeri öljytty ja asennettu (tuli muuten pirun hyvä) (Stormilta)
- Kahvanlämmitinelementit asennettu (Dice-merkkiset Allrightista. Hyväksi todetut aikaisemmin)
- Tangonpääpeilit uudet (Stormilta)
- Uusi sarvilukko, koska vanhasta avaimet hukassa (Englannista)
- Uusi vaihdevivun muovitutti (Englannista)
- Kollektorin ja äänenvaimentajan väliset tiivistykset korjattu
- Takavanteen spoorit puhdistettu, laitettu uusi O-rengas (54,5mm x 3.0mm) (KorjaKumi Tampere)
- Takavanteen spooreille tuoreet molybdeenirasvat
- Kaasutin avattu ja puhdistettu ultraäänipesurilla lähes kaikki mahdollinen
- Kaasuttimen vasen ACV-kalvo uusittu. (Englannista) (Oikea oli kuin uusi)
- Imukurkkujen alkavat halkeamat korjattu Shoe Goo aineella. (Amerikasta)
- Tulpanhatut avattu ja purettu. Ei hapettumia sisällä olevissa resistoreissa. Hatut eritätin hyvässä kunnossa.
- Tulpanhattujen resistanssi: vasen 5630 ohmia, oikea 4920 ohmia (ok = 5000 ohmia)
- Sytytyspuolien resistanssi: vasen 7160 ohmia, oikea 7580 ohmia (ok = 7000 ohmia)
08.10.2011 - 115 020km
- Honda CX500 ostettu omaksi ja suoraan seisontavakuutuksiin (13.40e) tulevan talven huoltoja varten.
- Edellinen omistaja omisti noin 5 vuotta ja ajoi alle 2000km.
- Edellinen omistaja oli vaihtanut pakoputkien äänenvaimentajat (tarvikemallit Lu Hao Silencers LTD)
- cdi-boksin, kun alkuperäinen oli hajonnut eikä antanut kipinää vasemmalle sylinterille
- sekä oikeanpuoleisen etuvilkun