En ole antanut tämän häiritä, koska en ajan moottoritietä oikeastaan koskaan. Normaalissa ajossa ja kiihdyttelyssä ongelmaa ei ole ollut.
Viime aikoinan olen kiinnittänyt myös huomiota, että lasinen polttoainesuodatin on toisinaan ihan täynnä ja toisinaan lähes tyhjä, kun pysähdyn ajosta pihaan tai risteyksiin tai muualle. Sen pitäisi olla aina täynnä tottakai.
Ja tankatessa kuuluu välillä WOOOOOSH kun korkin avaa. Selvästi alipainetta syntyy tankkiin.
Tästä ajatuksissani summanneena ajoin eilen töistä kotiin tankin korkki auki. Ja kas kumma tehoja oli ihan erilailla ja koko röpötys katosi kokonaan. Tein useita vetoja ja testejä ja hienosti voimaa kokoa alueella.
Tulos: Tankin korkin huohotus tukossa ainakin osittain.
Korkki yöksi etikkaan ja aamulla puhdistus harjalla ja jarrucleanerilla ja sipaisu sinolia päälle. Tuli kuin uusi ja pelaa hienommin.
Kun korkin upotti etikkaan niin parin minuutin kuluttua alkoi kauhea kuohuminen
Seuraavana aamuna etikka näytti tältä
Korkki pois etikasta ja harjaus hammasharjalla, jarrukliinerillä ruiskiminen, paineilmalla kaikki puhtaaksi ja lopuksi sinolilla hieronta pintaan ja tiiviste takaisin. On kuin uusi.
Mahdollista on myös ostaa tilalle uusi korkki. Honda ei näitä enää valmista, mutta ebaysta löytyy alle 10 eurolla hakemalla hakusanalla "Stant 10810".
Stant korkki ei ole jousitettu kuten tämä, mutta kuulemma istuu hyvin tilalle.
Samoin -80 luvulla tehdyn Honda CB750K mallin korkki kuulemma sopii tilalle. Vaan eipä sekään ole uusi sitten.
Muutama uusintaveto työmatkalla osoitti että toimii. Oli kyllä toimiva apu. Kannattaa tehdä jos samaa ongelmaa pyörässäsi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti