tiistai 24. tammikuuta 2017

Viivi II - valmis

Uusi ohmimittaus yleismittarilla uusille osille ja ilokseni sai huomata, että kaikki arvot olivat rajojen sisällä juuri kuten pitääkin. Hyvillä mielin ja toiveikkaana tästä työntämään CX ulos koekäynnistystä varten.


Mutta ensin Ignitech pois paikoiltaan ja tilalle alkuperäistä syttyboksia mukaileva FBG47 cdi-boksi.
Ignitechillä oli tapana kärväyttää ehjästä staattorista high ja low speed source coilit, koska niitä ei oltu kytketty mihinkään. Uudemmissa ignitecheissä ne on kytkettynä myös joihinkin johtoihin. Tässä pyörässä oli uudempi ignitech, mutta varmuuden varaksi otin silti sen pois ja korvasin orkkistyylisellä cdi-boksilla. Just in case. Jää ignitech sitten taas varalle, mikäli ajan kanssa source coilit hajoaa.


Yllä oleva ignitech pois ja tilalle FBG47. Johdot siinä ovat ohuita, joten laitoin yhden läpivientikumin tuohon cdi-boksin viereen, josta kuljetin ohuet johdot liittimilleen ilmanputsarin viereen. Ignitechin johdotukset jätin minigrip pussiin käärittynä paikoilleen. Samoin ignitech kääräistiin vaahtomuoviin teipattuna. Kaikki jäävät nätisti satulan alle jemmaan, jotta ne voi tarvittaessa tienpäällä asettaa paikalleen jos tulee ongelmia.

Yllä näkyvä kuva onkin itseasiassa ihan vain sillä silmällä otettu, että siitä voi sitten katsella, että minkä värinen johto ignitechistä tuli mihinkin sytytyspuolaan ja tappokytkimen johtoon.
oranssi - vihreään (oikea puola)
valkoinen - keltaiseen (vasen puola)
vihreä - mustavalkoiseen (tappokytkin) 



Lopulta se pyörä ulos, bensahana auki ja tappokytkin päälle. Hetken aikaa startilla sahausta, jotta öljynpainevalo sammuu. Sen jälkeen tappokytkin pois päältä ja hipaisu starttinappiin ja cx hörähti nätisti käymään.

Käytin kuumaksi asti ja koitin starttailla kuumana. Ei mitään ongelmaa. Annoin jäähtyä 5 min ja taas hipasusta käyntiin. Annoin jäähtyä 10 min ja taas hipasusta käyntiin.

Voitaisiin sanoa, että vanhat kuumana käyntiinlähtöongelmat ovat historiaa.
Mahtavaa!


Mukana tulleessa varaosalaatikossa oli öljytikun tilalle tuleva öljyn lämpötilamittari. 
Viilasin siihen min ja max rajat näkyviin ja laitoin paikalleen. Hieno. Tuollaista täytyy harkita wingiinkin.


Sitten enää satula ja kaatumaraudat paikalleen ja voidaan todeta, että huolto on valmis.
Omistaja saa noutaa tahtomanaan ajankohtana.
Sitten pääseekin vaihtamaan teräspunosjarruletkut tuolla takana vilahtavaan goldwing gl1100 pyörään.


Long live Viivi II - CX500

2 kommenttia:

  1. Kausi alkaa olla takana. Viivi II on toiminut loistavasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieno kuulla, että pyörä on pelannut. Toivottavasti useita toimivia ajovuosia vielä edessä.

      Poista