Pahoittelen, että blogini hiljeni toviksi aikaa, mutta ei vain oikein ole tahtonut löytyä aikaa eikä mahdollisuuksia hetkeen blogittamiseen. Monen asian summa.
Loppuvuodesta puhelimeni meni huoltoon ja sain nyt vasta uuden kamerallisen hyvän puhelimen käyttööni, minkä kuvat ovat kelvollisia blogittamiseen. 3kk oli puhelin poissa, kunnes sain vihdoin kokonaan uuden korvaavan tilalle. Se olisi melkoinen tarina kerrottavaksi, mutta jätettäkööt se nyt väliin.
Lisäksi loppuvuodesta perheemme lisääntyi yhdellä uudella jäsenellä. Neitimotoristia täytyy ryhtyä kouluttamaan heti, kun työkalu pysyy kädessä :)
Siinä se aika onkin sitten mennyt ja kovin paljon ei ole hommat päässeet etenemään cx:ien parissa.
Mutta palattakoon asiaan ja tehdään pieni alkuselonteko tähän 2016 vuoden alkuun.
1979 CX500
saanut alleen läpikäydyn moottorin, jossa uutta osaa paljon. Jakoketju, öljypumpun ketju, staattori, stefat, o-renkaat, termostaatti jne jne jne...
Pyörä on siinä tilanteessa, että tekniikka on nyt läpikäyty ja vanhoilla bensoilla sain täräytettyä moottorin käyntiin ja käytin sitä pienen hetken autotallissa. Sen enempää en lähtenyt moottoria rääkkäämään, koska talli täyttyi pakokaasusta. Käytetään paremmin sitten ulkona keväämmällä. Enää ei tarvitse keskittyä tämän osalta kuin lähinnä ulkopuoliseen siistimiseen, renkaiden vaihtoon ja sen sähköliitosten läpikäymiseen.
1980 CX500
Tämän pyörän moottori oli myös auki ja sai uutta osaa sisälleen. Jakoketju oli vasta puolivälissä ja sillä ajaa vielä 40-50 000 kilometriä, joten en lähtenyt sitä suotta vaihtamaan. Uutena sisään tuli staattori, vesipumpun mekaaninen tiiviste, öljypumpun ketju, kaikki stefat sekä kaikki o-renkaat.
Tämä pyörä kun saadaan täräytettyä käyntiin, niin sen jälkeen perus siistiminen ulkoasuun, sähköliitosten läpikäynti ja tämä pyörä lähtee näillä näkymin myyntiin. Tuplaputket tulee entisten "kaksyhteen motad"-putkien tilalle. Siitä joku saa hyvän pyörän parempaan kunnostamiseen vaikka museointia varten tai sitten hyvän aihion vaikka cafe raceriksi rakentamiseen.
Tuttu tästä jo tilasi minulta scramblerin, mutta tahtoo tuo pieni vauva viedä niin paljon aikaa, etten tiedä jaksanko lähteä tästä niin isosti rakentelemaan.
Kahta CX:ää en tarvitse, mutta samalla vaivalla tässä nyt laittaa kaksi kuntoon, kun cx on itselle niin tuttu pyörä. Jos joku ihmettelee miksei tästä jälkimmäisestä ole kuvia ja juttuja, niin se johtuu siitä, että kun kahta samanlaista pyörää kunnostaa, niin menisin totaalisen sekaisin, että mikä tarina oli nyt kumpaan pyörään. Ja tein sitten linjauksen, että kaikki huoltotarinani nyt sitten liittyvät vain tuohon 1979 cx500 pyörään. Eli punaiseen, jossa on punainen raita tankissa.
Myyntirahoilla tilalle joko jotain uutta tai sitten maksellaan putkiremontin loppulainat pois.
Ei muuten ole kallis vakuutus tässäkään myyntiin tulevassa cx:ssä. minulla olikohan 45-50% bonuksia ja liikennevakuutus noin 120e vuodessa ympärivuotisella ajoajalla IF-vakuutusyhtiössä.
Joten mikäli kiinnostaisi ostaa tämä pois, kun se on ajokunnossa, niin rohkeasti vain yhteyttä ja tarjousta esittämään sähköpostilla osoitteeseeni jalat123@gmail.com
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti